Iba pred rokom tvorili iPady od spoločnosti Apple až 40 percent všetkých predaných tabletov. Dnes (v prvom štvrťroku 2014) je to však ledva tretina. Vyplýva to z najnovších štatistík spoločnosti IDC. Podiel iPadu na trhu tak klesol medziročne o 19 percent.
Podľa prognózy IDC sa čoskoro stane lídrom trhu juhokórejský Samsung, ktorý má dnes podiel 22,3 percenta. Ostatné značky si svoje miesto na trhu zachovali bez väčších zmien.
Tabuľka nižšie ukazuje podiel značiek na trhu v prvom štvrťroku 2013 a v tom istom období roka 2014:
Zdroj: IDC research
Zmenšujúci sa podiel na trhu nie je prekvapením. Už pri prezentácii výsledkov Applu zaznamenal iPad pokles predaja asi o 16 percent. Revolučný iPad, svätý grál Steva Jobsa sa tak pomaly uberá do histórie. Podľa grafu, ktorý zverejnil magazín Business Insider je tento produkt na ústupe už dlhší čas.
Predaj iPadu sa dostal na úroveň, ktorú dosahoval pred tromi rokmi. Tim Cook na konferencii o výsledkoch pokles predaja iPadov vysvetlil problémami v dodávateľskom reťazci.