StoryEditor

Softvér kritizovaný USA majú aj luxusné naftové autá v Európe

05.11.2015, 19:23
Autor:
ČTKČTK

Luxusné naftové automobily spoločnosti Volkswagen predávané v Európe sú vybavené rovnakým softvérom, ktorý bol podľa pondelkového vyhlásenia amerických úradov využívaný na falšovanie emisných testov v Spojených štátoch.

Agentúre Reuters to dnes oznámila firma Volkswagen. Automobilka však už v pondelok poprela, že by tento softvér emisie zakázaným spôsobom ovplyvňoval.

10-tisíc naftových motorov

Americký Úrad pre ochranu životného prostredia (EPA) v pondelok uviedol, že zhruba 10-tisíc naftových automobilov firmy Volkswagen v USA bolo vybavené pomocným zariadením pre reguláciu emisií (AECD), ktoré maskovalo skutočnosť, že autá vypúšťali do ovzdušia až deväťnásobok povoleného množstva oxidov dusíka.

Pondelkové obvinenie sa týkalo motorov s objemom 3,0 litra, používaných v luxusných športovo-úžitkových automobiloch. Dovtedy sa vyšetrovanie sústredilo na menšie naftové motory, u ktorých Volkswagen manipuláciu s emisnými testami priznal.

Systém AECD však podľa Volkswagenu neporušuje regulačné pravidlá v Európe ani v Spojených štátoch. „Softvér AECD neupravuje úroveň emisií, ale zabezpečuje, že katalyzátory rýchlo po naštartovaní studeného motora dosiahnu prevádzkové teploty," uviedla firma.

Dodala, že toto zariadenie inštalovala aj do automobilov v Európe, neupresnila však ich počet. Podľa analytikov zo spoločnosti Barcleys by mohlo ísť o dvadsaťnásobok počtu v USA.

Najväčší škandál v 80-ročnej histórii

Pondelkové obvinenie EPA sa týka automobilov Volkswagen Touareg z modelového roku 2014, Porsche Cayenne z modelového roku 2015 a automobilov Audi A6 Quattro, Audi A7 Quattro, Audi A8 a Audi Q5 z modelového roku 2016.

Volkswagen podľa agentúry Reuters uviedol, že zariadenie AECD používa sedem modelov značiek Volkswagen, Audi a Porsche z modelových rokov 2014 až 2016. Dodal, že zariadenie je inštalované tiež u niektorých dvojlitrových motorov z modelového roku 2016.

Volkswagen už v septembri priznal, že do jedenástich miliónov naftových áut s objemom motora až dva litre inštaloval softvér umožňujúci manipulovať s meraním emisií. Najväčší škandál v 80-ročnej histórii Volkswagenu výrazne znížil trhovú hodnotu podniku, donútil k odchodu dlhoročného generálneho riaditeľa Martina Winterkorna a viedol k vyšetrovaniu po celom svete.


 

01 - Modified: 2007-11-01 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Pamiatka zosnulých
01 - Modified: 2024-10-06 13:24:00 - Feat.: - Title: Šéf Volkswagenu požaduje, aby Európska únia korigovala clá na čínske elektromobily 02 - Modified: 2024-10-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Sankcie za emisie uškodia všetkým, varuje šéf Škody. Elroq otestuje záujem o elektro 03 - Modified: 2024-10-04 12:19:20 - Feat.: - Title: Prehlasovali nás. Únia prijala kladivo na čínske e-autá, odvetný krok zabolí najmä náš Volkswagen a Jaguar 04 - Modified: 2024-10-04 10:09:48 - Feat.: - Title: Čuchajú a známkujú. Aj tak vyzerá kontrola vozidiel špecialistami na pach v bratislavskom Volkswagene (+video) 05 - Modified: 2024-10-01 13:54:29 - Feat.: - Title: Črtá sa skoršie zníženie sadzieb ECB?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. október 2024 16:52