Maloobchodné tržby v USA vo februári ožili a vzrástli po januárovom a decembrovom poklese, ktorý mala na svedomí tuhá zima. To znamená, že americkí spotrebitelia sa už začínajú vracať do obchodov a vo februári utratili viac peňazí najmä za autá, oblečenie a nábytok. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Podľa najnovších údajov ministerstva obchodu sa tržby amerických maloobchodníkov vo februári 2014 zvýšili o 0,3 % v porovnaní s januárom, keď medzimesačne klesli o revidovaných 0,6 %. Februárový výsledok prekonal aj odhady analytikov, ktorí predpovedali, že maloobchodný obrat v najväčšej svetovej ekonomike vzrastie vo februári o 0,2 %.
Zo štatistík ďalej vyplýva, že predaj áut v USA sa zvýšil vo februári medzimesačne o 0,3 %.
Takzvané jadrové tržby, ktoré nezahŕňajú nestále položky, ako sú autá, benzín, stavebné materiály a potraviny, sa vo februári zvýšili tiež o 0,3 %. Tieto tržby pritom presnejšie odrážajú vývoj spotrebiteľských výdavkov, ktoré sa podieľajú zhruba 70 % na výkone celej ekonomiky.
V medziročnom porovnaní stúpli februárové maloobchodné tržby v USA o 1,5 %.