Jedinému človeku sa podarilo získať údaje o kreditných kartách 20 miliónov Juhokórejčanov. V krajine s 50 miliónmi obyvateľov tak ide takmer o polovicu ľudí a najväčšie prelomenie bezpečnostných opatrení.
Masívny odchod manažérov
Obrovské množstvo dát pritom dokázal získať jediný človek. Medzi údajmi, ktoré unikli, sú čísla kreditných kariet, údaje o ich mesačnom používaní, mená ich držiteľov, údaje o ich platoch či úverové hodnotenia a ďalšie informácie.
Tento škandál zasiahol aj manažment finančných firiem. Rezignovalo až 27 špičkových manažérov. Utrpela aj povesť týchto firiem. Viac ako pol milióna ľudí požiadalo o zrušenie svojich kreditných kariet.
Šéfovia troch spoločností, ktoré stratili dáta z kreditných kariet, sa verejne ospravedlnili.
Za megakrádežou osobných údajov je ako hlavná postava zamestnanec kórejskej ratingovej agentúry KCB. Toho už polícia zatkla, rovnako ako ďalšiu dvadsiatku podozrivých ľudí z rôznych odborov. Vyšetrovatelia sa domnievajú, že osobné údaje bankových klientov a ich čísla kreditných kariet chcela skupina ďalej predávať.
Chýba bezpečnosť
"Niečo podobné je vo svete na dennom poriadku a s číslami kreditných kariet sa nelegálne obchoduje," dopĺňa k tomu Martin Hanzal, riaditeľ firmy SODATSW. Vina je pritom podľa neho predovšetkým v nedostatočnej bezpečnosti dát než v pochybení jednotlivých ľudí. "Vo všetkých prípadoch v pozadí vždy zlyhal systém riadenia bezpečnosti dát, v ktorom sa našla oblasť, ktorá sa neriešila alebo riešila len okrajovo. Kvôli zlyhaniu systému potom bolo možné veľmi citlivé dáta získať," dodáva Hanzal.
Podľa kórejských úradov je v tomto prípade však nepravdepodobné, že by dáta niekto skopíroval alebo ukradol z účtov peniaze.
K obrovskému úniku informácií došlo len mesiac po tom, čo zamestnanec Citibank v Južnej Kórei ukradol osobné údaje zhruba 34-tisíc zákazníkov.