Americká internetová spoločnosť Google oznámila medziročný rast zisku v 3. kvartáli viac než o tretinu, a to aj napriek poklesu cien za reklamu. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Internetový gigant oznámil, že zisk za 3. štvrťrok 2013 vzrástol oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 36 % na 2,97 miliardy USD (2,17 miliardy eur), čo na akciu predstavuje 8,75 USD. Za obdobie júl až september 2012 dosiahla spoločnosť zisk 2,2 miliardy USD (6,53 USD/akcia).
Akcie spoločnosti sa po oznámení hospodárskych výsledkov posilnili o osem percent na 959,65 dolára, čím sa vyšplhali na historické maximum.
Tržby za 3. kvartál vzrástli o 12 percent na 14,9 miliardy USD.
V prípade nezapočítania mimoriadnych položiek, čo analytici sledujú v prvom rade, by zisk Google predstavoval 10,74 USD na akciu. Prekonal tak očakávania analytikov, ktorí počítali s týmto ziskom na úrovni zhruba 10,36 USD/akcia. Odrazilo sa to aj na hodnote akcií spoločnosti, ktorá vzrástla po oznámení výsledkov o 8 % na 959,65 USD/akcia.
Google zaznamenal úspešný výsledok aj napriek poklesu priemernej ceny za reklamu. Firma uviedla, že cenu znižuje fakt, že stále viac ľudí sa orientuje na smartfóny a tablety, teda na produkty s menšou obrazovkou. Internetová reklama je však práve pre menšiu obrazovku pri týchto produktoch nižšia. Za 3. štvrťrok klesla priemerná cena za reklamu, to znamená cena za jeden klik, medziročne o 8 %. Na porovnanie, za 2. štvrťrok tohto roka bol tento pokles na úrovni 6 %.
Na druhej strane, počet platených klikov vzrástol medziročne o 26 %, čo predstavuje najvýraznejší rast za posledný rok. To dokázalo vykompenzovať pokles ceny.
(1 EUR = 1,3662 USD)