Japonská spoločnosť Panasonic zaznamenala za deväť mesiacov súčasného obchodného roka zisk, k čomu jej dopomohlo oslabenie kurzu jenu a program reštrukturalizácie. Na porovnanie, za rovnaké obdobie predchádzajúceho obchodného roka evidovala firma za 9-mesačné obdobie stratu. Informovali o tom agentúry AP a DPA.
Výrobca elektroniky dosiahol v období od apríla do decembra 2013 zisk 243 miliárd jenov (1,76 miliardy eur). V rovnakom období obchodného roka 2012/2013 evidovala spoločnosť stratu 623,8 miliardy jenov. Tržby sa zvýšili medziročne o 4 % na 5,68 bilióna jenov.
K návratu firmy Panasonic do zisku prispeli aj výsledky za 3. kvartál 2013/2014, teda október až december minulého roka. Za sledované obdobie Panasonic zvýšil čistý zisk medziročne o 20 % na 73,7 miliardy jenov. Tržby vzrástli o 10 % na 2 bilióny jenov, keď ich podporilo stabilné tempo výstavby nových domov v Japonsku, rast predaja áut a oslabenie kurzu jenu.
V dôsledku rastúcej konkurencie v oblasti spotrebnej elektroniky zo strany firiem ako Samsung Electronics sa spoločnosť Panasonic rozhodla presunúť pozornosť na ziskovejšie segmenty. V poslednom období sa preto viac sústreďuje na výrobu batérií, solárnych panelov a domácej automatizácie.