Stredoeurópska mediálna skupina Central European Media Enterprises Ltd. (CME) v treťom štvrťroku dosiahla prevádzkový zisk pred odpismi (OIBDA), čiže jadrový zisk, v sume 8,4 miliónov dolárov. V porovnaní s rovnakým štvrťrokom vlaňajška to predstavuje takmer trojnásobný nárast. Na výsledok pozitívne vplýval podľa informácií zverejnených spoločnosťou rastúci televízny a reklamný trh.
Tržby mediálnej skupiny CME, ktorej hlavným akcionárom je americká spoločnosť Time Warner, klesli na 117,3 miliónov dolárov z úrovne 131,1 miliónov dolárov v treťom kvartáli minulého roka. Po očistení o kurzové vplyvy však boli vyššie o 5 percent. Negatívnym dopadom silnejšieho dolára skupina čelila na svojich trhoch v strednej a východnej Európe. CME v súčasnosti dokončuje dvojročný program transformácie firmy, ktorého súčasťou je znižovanie nákladov a predaj častí skupiny. Reklamný trh v krajinách, kde pôsobí, podľa odhadov firmy za deväť mesiacov roka vzrástol o 7 percent.
Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 percent v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r. o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r. o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.
(1 EUR = 1,1011 USD)