Prestavba švédskeho módneho koncernu Hennes & Mauritz (H&M) sa vyplatila.
Jeho zisk v treťom štvrťroku vzrástol prvýkrát po vyše dvoch rokoch a prekonal očakávania analytikov. Pozitívny vplyv na výsledok malo tiež dobré prijatie letnej kolekcie zákazníkmi.
Zisk pred zdanením v treťom kvartáli medziročne stúpol o štvrtinu na 5,01 miliardy švédskych korún (463 miliónov eur), uviedla to vo štvrtok švédska firma.
Zisk po zdanení sa zvýšil na 3,86 miliardy švédskych korún z 3,1 miliardy SEK v rovnakom období vlani. Tržby vzrástli o 12 percent na 62,57 miliardy švédskych korún.
Šéf H&M Karl-Johan Persson uviedol, že letná kolekcia bola dobre prijatá. Okrem toho sa v uplynulom štvrťroku predalo viac tovaru za plnú cenu. Tržby on-line predaja vyskočili o 30 percent Tržby sa najvýraznejšie zvýšili v USA, Rusku, Poľsku a Taliansku.