StoryEditor

Moderné odbory zavádzajú, tvrdí vedenie Volkswagenu. Máme atraktívny návrh, reaguje Smolinský

23.06.2017, 15:30
Štrajkujúci od podniku nedostanú žiadnu náhradu, tvrdí vedenie podniku Volkswagen Slovakia a obviňuje Moderné odbory zo zavádzania.

Tí podľa predsedu predstavenstva zamestnancom podávajú nepravivé informácie o tom, aké dostane náhrady počas dní štrajku.

Zamestnanec prichádza denne o 75 eur

Každý jeden zamestnanec prichádza denne počas štrajku o 75 eur. Od podniku totiž nedostane nič,“ tvrdí predseda predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia Ralf Sacht.

Pred včerajším vyjednávaním si obe strany prizvali aj finančných odborníkov. Tí mali pomôcť určiť dopady na mzdy i na pokladnicu podniku.

Naša ponuka a požiadavky odborov sú veľmi porovnateľné. A to nám overila aj skupina odborníkov a expertov delegovaná obomi stranami počas včerajšieho vyjednávania,“ konštatuje Sacht a dodáva, že aj napriek podobnosti návrhov oboch strán Moderné odbory takmer ihneď ponuku podniku zamietli.

Vedenie tiež tvrdí, že už aj mnohí zamestnanci si všimli, že ponuky sú veľmi podobné a mnohí z nich preto skončili so štrajkom a vrátili sa do práce.

Vedenie podniku ponúklo počas včerajšieho kolektívneho vyjednávania novú ponuku. Navýšenie miezd spätne od prvého júna o 4,5 percenta a od nového roka o ďalších 4,5 percenta. Okrem toho boli zamestnancom ponúknuté aj dve jednorazové platby. Prvú by dostal každý jeden zamestnanec spoločnosti k spätne k prvému júnu, vo výške 350 eur a v auguste 2018 ďalšiu platbu vo výške 200 eur.

„Požiadavky odborov sú absolútne nesplniteľné, no sme ochotní hovoriť o čo najvyššom percente. Odborom ide iba o ich dosiahnutie percent, ktoré si stanovili,“ uzatvára Sacht a dodáva, že práve neochota odborov akokoľvek ustúpiť dostáva výrobu do patovej situácie.

Odbory sa bránia
Je to možno iba malé nedorozumenie,“ reaguje predseda odborového zväzu Moderné odbory Volkswagen na obvinenia vedenia podniku zo zavádzania.

Zároveň tvrdí, že odbory sa neustále snažia iniciovať stretnutia, ktoré by mohli skončiť dohodou.

Štrajkujúci zamestnanci sú momentálne doma počas celého víkendu, no štrajk pokračuje. To ako dlho bude štrajk pokračovať je podmienené aj tým, či sa dohodneme alebo nie,“ konštatuje Smolinský.

Blízko k dohode
Odbory uvádzajú, že sa chcú dohodnúť a venovať sa svojej práci.

Pripravili sme pre vedenie vcelku atraktívny návrh. Uvidíme, ako sa vyjednávanie dnes skončí,“ avizuje Smolinský a potvrdzuje, že návrhy na zvyšovanie miezd oboch strán sú si veľmi podobné. Rozdiel medzi nimi je totiž v priemere 6 eur.

Zároveň vyvracia aj tvrdenie podniku, že by ubúdalo štrajkujúcich pracovníkov pred bránami podniku. „Práve naopak zamestnanci nám pribúdjaú. Určite nie o stovky, ale o desiatky,“ uzatvára Smolinský.

 

01 - Modified: 2024-11-08 11:26:46 - Feat.: - Title: Muskova firma stráca podiel na nemeckom trhu s elektromobilmi 02 - Modified: 2024-11-05 17:30:00 - Feat.: - Title: Ficov kabinet po roku vo funkcii najviac dotuje jeden druh fabrík. Poslané stámilióny sa nám môžu vypomstiť 03 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA 04 - Modified: 2024-11-03 13:10:14 - Feat.: - Title: Po rokoch štrukturálnych problémov je redukcia nákladov nevyhnutná, hovorí šéf Volkswagenu 05 - Modified: 2024-10-31 10:57:57 - Feat.: - Title: Ford znovuzrodil svoj ikonický model Capri. Ako jazdí s technikou od Volkswagenu?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. november 2024 12:27