Približne 100-tisíc zákazníkov slovenského mobilného operátora O2 zasiahol tento týždeň masívny výpadok. Išlo nedostupnosť služieb O2 v roamingu a volaniach do zahraničia. Operátor im za to sľúbil kompenzáciu.
„Kompenzujeme všetkých zákazníkov, ktorí sa v čase výpadku nachádzali v roamingu, bez ohľadu na to, či ho využívali alebo či sa nachádzali počas celej doby výpadku," spresňuje mobilný operátor v stanovisku.
"Zákazníci dostanú kompenzáciu adekvátnu k dĺžke výpadku, teda kompenzáciu za 48 hodinový výpadok. Konkrétna výška kompenzácie je stanovená podľa minulomesačnej faktúry zákazníka, v prípade zákazníkov na predplatených kartách, podľa ich spotreby v minulom mesiaci. Zákazníci platiaci na faktúru dostanú kompenzáciu formou zľavy do faktúry, zákazníci na predplatených kartách formou pripísania kreditu. Kompenzácie sa vzťahujú na všetkých zákazníkov O2 Paušál, O2 Dáta a O2 Fér. Každý zákazník dostane SMS o výške jeho kompenzácie v priebehu piatku 2. júna."
O2 zároveň sľubuje pre "poškodených" zákazníkov ďalšie bonusy. Mali by od spoločnosti dostať "promokód na dáta zadarmo cez SMS až do objemu 1GB. Zákazníci, ktorí už majú dátový balík, dostanú promokód na navýšenie dát podľa výšky ich balíka. Zákazníci bez dátového balíka dostanú promokód na aktiváciu 100 MB dátového balíčka. Komunikácia na zákazníkov formou SMS k dátam zadarmo prebehne v najbližších dňoch so začiatkom v sobotu 3. júna.“
Výpadok bol spôsobený poruchou na strane dodávateľa, spoločnosti CETIN, sa vo štvrtok 1. júna podarilo odstrániť. Technické analýzy potvrdili, že výpadok bol spôsobený softvérovou chybou na komunikačných uzloch spoločnosti CETIN zabezpečujúcich medzinárodné spojenie.
Výpadok trval približne od utorka 30. mája popoludnia, pričom volania do zahraničia sa podarilo obnoviť už v stredu vo večerných hodinách.