Nedostupnosť služieb O2 v roamingu a volaniach do zahraničia, spôsobená poruchou na strane dodávateľa, spoločnosti CETIN, sa dnes podarilo odstrániť.
Technické analýzy potvrdili, že výpadok bol spôsobený softvérovou chybou na komunikačných uzloch spoločnosti CETIN zabezpečujúcich medzinárodné spojenie.
Výpadok trval približne od utorka popoludnia, pričom volania do zahraničia sa podarilo obnoviť už v stredu vo večerných hodinách.
"Počas uplynulej noci sa postupne obnovovali aj služby v roamingu. Tím našich špecialistov bol v plnom nasadení u nás aj na strane dodávateľa. V tejto chvíli by mali byť všetky služby opätovne dostupné. Prevádzku neprestajne monitorujeme," spresnila hovorkyňa O2 Tereza Molnár.
Ako ďalej uviedla, výpadkom roamingu bolo zasiahnutých okolo 100-tisíc zákazníkov O2, ktorí sa v tomto čase nachádzali v zahraničí. O2 všetkým dotknutým zákazníkom poskytne kompenzáciu, o ktorej ich bude spoločnosť v priebehu piatka (2.6.) informovať.