Už teraz tlačia tamojšie obchodné reťazce ceny potravín a zmiešaného tovaru čo najnižšie. Teraz Wal-Martu či Tescu pribudne nový konkurent, ktorý sebavedome tvrdí, že dokáže byť ešte o polovicu lacnejší ako jeho súperi.
"Nastal pravý čas vstúpiť na americký trh," oznámil vo štvrtok Brendar Proctor, ktorý Lidl v USA vedie. Tento diskontný reťazec má okolo desaťtisíc obchodov v 27 krajinách sveta. Známy je aj na Slovensku, kde prevádzkuje 127 predajní.
Zaujímavý je tým, že cieli na rozdielne skupiny zákazníkov. Kladie dôraz na cenu, ale v posledných rokoch zameral svoj marketing aj na kvalitu potravín, organizuje napríklad aj tematické nákupné týždne orientované na typické jedlá a suroviny z rôznych krajín.
V USA otvorí Lidl prvých dvadsať obchodov 15. júla - vo Virgínii, Severnej a Južnej Karolíne. Osemdesiat ďalších bude nasledovať ešte počas prvého roku na trhu. Vedenie firmy odhaduje, že dá prácu asi piatim tisícom ľuďom.
Analytici odhadujú, že nemecký reťazec môže mať do roku 2020 v Spojených štátoch až okolo 330 prevádzok. "Sme hrdí na náš model, rýchlo sa prispôsobujeme. Ale nie je to tak, že by trh pracoval v náš prospech, dokážeme sa presadiť našou prácou," uviedol Proctor.
Na Slovensku pôsobí Lidl od roku 2004 a patrí medzi najúspešnejšie reťazce. Dáva prácu takmer štyrom tisícom ľudí. Spoločnosť má u nás aj tri logistické centrá, ktoré zásobujú celú krajinu