StoryEditor

Šéf slovenského Tesca pre HN: Pozeráme sa po menších sídlach. Potenciál majú aj miesta s tritisíc obyvateľmi

04.11.2024, 00:00

V rozhovore s Martinom Kurucom, generálnym riaditeľom Tesca pre Slovensko, sa dozviete:

  • prečo sa v Tescu rozhodli ďalej neprevádzkovať Žabku na Slovensku,
  • čo si sieť sľubuje od prichádzajúcich Vianoc,
  • ako vníma konsolidačný balíček,
  • čo môže spôsobiť vyššie daňové zaťaženie,
  • aká budúcnosť čaká segment maloobchodu na Slovensku,
  • do akej miery je dôležitý online predaj potravín.

V roku 2020 ste na Slovensku začali prevádzkovať franšízovú sieť Žabka. Na konci februára však táto značka u nás skončila a prevádzky prešli pod koncept Tesco Expres. Ako spätne hodnotíte tento krok?

Koncept Žabky sme na Slovensko priniesli v rámci franšízy, pretože ho rovnakým spôsobom prevádzkujeme aj v Českej republike. U nás bola však štartovacia pozícia iná, pretože český biznis kúpil franšízu, ktorá už mala viac ako 100 obchodov. Na Slovensku sme začínali od nuly a snažili sme sa vybudovať väčšiu sieť.

V určitom momente sme zistili, že nám to potrvá oveľa dlhšie. Uvedomili sme si, že napriek tomu, že malé obchody, ktoré obsluhujú lokálnu komunitu a slúžia najmä na rýchly nákup, majú rozhodne zmysel, no robiť to cez franšízu nebude tá najlepšia cesta. 

image

Šéf COOP Jednoty pre HN: Rokujeme o ďalších predajniach v Bratislave

Zhruba pred rokom sme sa teda rozhodli, že z nich urobíme prevádzky Tesco Expres. Pár z nich, ktoré boli menej úspešné, sme zatvorili a väčšinu sme pretransformovali. Dnes som veľmi rád, že sme to urobili, a môžem povedať, že zákazníci oceňujú ich blízkosť a naše ceny, akcie či možnosť využiť Clubcard. Balík výhod, ktorý dostávajú, je lepší ako v Žabke.

V Česku Žabka funguje zhruba 14 rokov. Keď ste v roku 2020 poskytli rozhovor pre magazín Tovar a predaj, uviedli ste, že priniesť Žabku na Slovensko je pre vás vzrušujúci moment, a že vďaka našim susedom ste mali dostatok času sa naučiť, ako túto sieť prevádzkovať, a preto si ju trúfate priniesť aj k nám. Prečo Žabka nebola rovnako úspešná ako u susedov?

Poznali sme koncept veľmi dobre, no nevedeli sme, ako naň zareagujú tuzemskí zákazníci a lokálny trh. Ukázalo sa, že Praha je iná ako Bratislava. Ťažko sa nám hľadali dobré priestory a dobré lokality, a preto sme si povedali, že má pre nás väčší zmysel prevádzkovať Tesco a priniesť do týchto lokalít naše výhody.

Stále sa pozeráme po vhodných lokalitách, kde by mohli vzniknúť obchody s výmerou 80 až 150 štvorcových metrov, ktoré môžu byť blízko k zákazníkom, najmä v Bratislave. Neosvedčilo sa nám to však rozvíjať ako separátnu entitu prostredníctvom franšízy. 

Aké boli vaše vlaňajšie hospodárske výsledky? Naplnili vaše očakávania? 

Účtovnú závierku a daňové priznanie za finančný rok 2023 až 2024 podávame až v priebehu novembra. Pred zverejnením výsledkov to komentovať nebudeme.

Rozhovor realizujeme ku koncu októbra, čiže necelé dva mesiace pred kľúčovým obdobím pre maloobchodníkov  pred Vianocami. Čo si od neho sľubujete? 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-31 09:44:47 - Feat.: 1 - Title: Je to náhoda, či na farme prepukne vtáčia chrípka, vraví šéf hydinárov. Škody bude Novogal rátať v miliónoch 02 - Modified: 2024-10-25 12:50:07 - Feat.: 1 - Title: Bratislavský Aupark má novú podobu. Konkurovať si tam bude niekoľko známych značiek 03 - Modified: 2024-10-18 15:11:58 - Feat.: 1 - Title: Prvý závan Biedronky prichádza s novou poľskou drogériou. Už otvorila prvú predajňu na Slovensku
01 - Modified: 2024-11-12 16:15:00 - Feat.: - Title: Komu sa hypotéka oplatí, komu nie a koľko by ste mali mesačne zarobiť, ak o ňu žiadate sami? 02 - Modified: 2024-11-11 13:55:04 - Feat.: - Title: O pozemkových úpravách sa rozhoduje podľa ich naliehavosti, upozorňuje expertka (rozhovor) 03 - Modified: 2024-11-10 23:00:00 - Feat.: - Title: Vajcia by zdraželi aj bez vtáčej chrípky, tvrdí šéf SPPK. Ľudia spanikárili, odrazilo sa to na dopyte 04 - Modified: 2024-11-07 23:00:00 - Feat.: - Title: Cenové kontroly, konkurenti z Poľska aj nonstop predajne. Reťazce idú do neznámych vôd (analýza) 05 - Modified: 2024-11-07 23:00:00 - Feat.: - Title: Neurovedkyňa o Alzheimerovej chorobe: Ako sa rodí liek a ktorá tabletka je pre pacientov najväčšou nádejou?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
13. november 2024 09:58