Náš Volkswagen naberá ľudí a na dosah má ďalší rekord. Z problémov jeho matky vie vyťažiť aj si výrazne pohoršiť. FOTO: Reuters
StoryEditor

Kniha objednávok v našom závode je plná, v Nemecku naopak úraduje kríza. Čo bude ďalej?

12.09.2024, 00:00
  • Pozícia Volkswagenu sa pre množstvo faktorov neustále zhoršuje. 
  • To otvorilo dvere aj tabu témam ako zatváranie závodov či prepúšťanie. 
  • Otázne je, ako zlá situácia za bránami nemeckého Volkswagenu ovplyvní nášho top zamestnávateľa. 
  • Ten môže zo zlej situácie na trhu do budúcnosti vyťažiť, a rovnako z boja vyjsť ako porazený. 

Len pred zopár rokmi koncern Volkswagen oznámil, že časť svojich výrobných fabrík prestavia výhradne na výrobu elektromobilov. Strategické investície v desiatkach miliárd eur tak smerovali do lokalít ako nemecký Emden, do rodiska Trabantov Zwickau či do španielskej Zaragozy. 

Pamätníci vedia, že časť odborníkov z automotive vrátane médií videlo v tomto smere veľkú príležitosť aj pre bratislavskú fabriku, ktorá nesmie zmeškať svoj vlak. Nie je sa čomu čudovať. Báza v Devínskej Novej Vsi okupuje priečku top zamestnávateľa a rok čo rok patrí medzi najväčších platcov daní aj odvodov. 

image

Ochromí slovenský priemysel bozk čiernej vdovy?

Netrvalo však dlho a práve náhly prechod od spaľovákov k elektromobilom sa ukázal ak nie ako chybný, tak minimálne predčasný. Problémy závodu v Emdene prišli už v minulom roku, keď fabrika zápasila s nízkym dopytom, hovorca značky Volkswagen priznal „všeobecnú neochotu kupovať elektromobily“ a v rámci šetrenia boli náhle prepustené stovky brigádnikov.

To, že so značkou Volkswagen nemôže byť všetko v poriadku, bolo jasné už o tri dni neskôr. Ak počujete od jej šéfa bez obalu do médií hovoriť o tom, že spoločnosti „horí strecha“, situácia musí byť vážna. 

Horšie je, že napätie nepoľavuje ani po viac ako roku a práve naopak, schyľuje sa k bezprecedentným krokom. „V súčasnej situácii už nie je možné vylúčiť zatváranie závodov na výrobu vozidiel a komponentov,“ uviedlo predstavenstvo koncernu Volkswagen vo vyhlásení. 

Toxický kokteil

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-11 10:07:06 - Feat.: 1 - Title: Taliansko smeruje do boja proti zákazu spaľovacích motorov v Európe od roku 2035 02 - Modified: 2024-09-03 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Leasingu elektromobilov v Európe hrozí zrútenie. Výpočty a odhady nevychádzajú 03 - Modified: 2024-08-23 12:19:11 - Feat.: 1 - Title: Nulové úmrtia na cestách? Vízia Bruselu v lete umelo nafúkla trh, po nej prišiel pád predajov áut 04 - Modified: 2024-08-16 19:05:38 - Feat.: 0 - Title: Kórea nalieva do inovácií 25 miliárd dolárov ročne. Chceme, aby ste sa k nášmu výskumu pridali i vy (ROZHOVOR) 05 - Modified: 2024-08-11 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Šéf OFZ pre HN: Na automotive sa valí kríza, akú sme dlho nevideli. Nad vodou nás drží len vyššia efektivita 06 - Modified: 2024-08-09 14:22:22 - Feat.: 1 - Title: Záplavy obrali automobilky o hliník. Doplatí na to aj nitriansky Jaguar? 07 - Modified: 2024-08-09 14:21:54 - Feat.: 1 - Title: Len tento rok dve miliardy eur a tisícky pracovníkov. Jedno odvetvie ťahá Slovensko
01 - Modified: 2024-11-11 15:50:26 - Feat.: - Title: Finančný riaditeľ Volkswagenu údajne odstúpi z predstavenstva firmy Northvolt 02 - Modified: 2024-11-08 14:39:00 - Feat.: - Title: Priemysel v septembri potiahli autá, nedarilo sa hutníkom, informujú analytici 03 - Modified: 2024-11-08 14:24:02 - Feat.: - Title: Šéf OFZ pre HN: Mnohé huty prežívajú vďaka predaju emisných povoleniek. Prejedajú si tak vlastnú budúcnosť 04 - Modified: 2024-11-08 11:28:28 - Feat.: - Title: Muskova firma stráca podiel na nemeckom trhu s elektromobilmi 05 - Modified: 2024-11-08 09:41:05 - Feat.: - Title: Priemysel v septembri dupol na plyn, potiahlo ho kľúčové odvetvie. Ku koncu roka sa však čaká spomalenie
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
12. november 2024 20:31