Ranné či večerné kolóny v Bratislave nie sú pre ostrieľaných vodičov žiadnym prekvapením. Sú však miesta, na ktorých sa môžete zdržať prakticky počas celého dňa.
Spravidla ide o cesty, ktoré sa pretínajú so železnicami, a dopravu tu riadia závory alebo signalizácia. Železničiari však plánujú tieto úzke miesta odstrániť a priecestia majú nahradiť podjazdy a nadjazdy.
Práve jedna z týchto nových križovaní neďaleko areálu Istrochemu však vyvoláva vlnu odporu. Kvôli novému premosteniu by totiž štát musel zbúrať sedemposchodovú bytovku, ktorú obýva asi 200 ľudí. „Sme z toho hotoví. Toto nebolo v hre. Všetci máme prerobené byty, niektorí splácajú hypotéky. Kam ma presunú na staré kolená, na perifériu?“ pýta sa rozhorčene obyvateľka Patrícia Kubovská.
HN zisťovali, nakoľko je takýto scenár reálny, či k podobným prípadom došlo už aj v minulosti a ako budú železnice kontroverznú stavbu ďalej riešiť.
Byty z čias Dynamitky
Pozrime sa však najprv na to, ako celá situácia vznikla. Koncom júla zverejnili železnice na portáli envirorezortu takzvanú správu o hodnotení pre zámer za zhruba pol miliardy eur. Ten sa týka modernizácie východnej časti železničného uzla Bratislavy. Jeho súčasťou je aj nové priame cestné prepojenie Vajnorskej a Račianskej ulice. Pôvodný zámer z roku 2022 riešil dve alternatívy, ktoré pri predĺžení spojnice s búraním bytovky ešte nepočítali.
V novom dokumente pribudli k pôvodným variantom tri ďalšie – 3A, 3B a 4. Všetky tri nové možnosti skúmajú novú...
Zostáva vám 85% na dočítanie.