Tunel Okruhliak. FOTO: TASR/Veronika Mihaliková
StoryEditor

Tunel Okruhliak sa razí nepretržite už v oboch rúrach. Očakávajú 13-tisíc vozidiel denne

24.06.2024, 14:08
Autor:
TASRTASRpebpeb

Aktuálne je v ľavej tunelovej rúre vyrazených viac ako 95 metrov a v pravej tunelovej rúre už takmer 50 metrov. Začiatok razenia tunela z východného portálu sa predpokladá začiatkom septembra.

Raziace práce v tuneli Okruhliak, ktorý je súčasťou stavby R4 Prešov - severný obchvat, II. etapa, napredujú. Národná diaľničná spoločnosť začala razenie 1,8 kilometra dlhého tunela zo západného portálu koncom apríla.

Aktuálne je v ľavej tunelovej rúre vyrazených viac ako 95 metrov a v pravej tunelovej rúre už takmer 50 metrov. Začiatok razenia tunela z východného portálu sa predpokladá začiatkom septembra. Informovali o tom z odboru marketingu a komunikácie NDS.

Ako uviedli, v súčasnosti sa na východnom portáli tunela vykonávajú terénne úpravy s následným zabezpečením svahov a realizuje sa nadzárezová priekopa.

"Razenie prebieha cyklickým spôsobom počas nepretržitej prevádzky - 24 hodín denne, sedem dní v týždni. Celkovo je zapojených do procesu razenia približne 180 technických pracovníkov a tunelárov," priblížili z odboru marketingu a komunikácie.

Na stavbe prešovskej R4 bol zrealizovaný pyrotechnický prieskum, výrub stromov a kríkov, ako aj stiahnutie ornice. "Ukončené sú práce na vybudovaní prístupových ciest, dočasne premostený potok Sekčov a finalizujú sa práce na preložkách inžinierskych sietí. Okrem toho sa na stavbe vykonáva sanácia podložia, vŕtajú sa vibrostĺpy a zakladajú sa násypy. Stavebné práce sa začali aj na mostoch, kde sa vŕtajú pilóty a budujú základy mostov. Najbližšie sa budú realizovať práce súvisiace s preložením vodovodov," doplnili z odboru marketingu a komunikácie.

Úsek na stavbe R4 Prešov - severný obchvat, II. etapa bude dlhý 10,2 kilometra. Pozostáva zo 157 stavebných objektov, 12 mostov a šiestich protihlukových stien s celkovou dĺžkou 3683 metrov.

Súčasťou budovaného úseku je tunel Okruhliak s dĺžkou 1800 metrov a jedna mimoúrovňová križovatka Kapušany. Tento úsek ušetrí motoristom v priemere sedem minút, predpokladaná intenzita dopravy by mala byť na úrovni takmer 13-tisíc vozidiel za 24 hodín.

01 - Modified: 2024-06-14 08:11:49 - Feat.: 1 - Title: V noci zo soboty na nedeľu diaľničiari mimoriadne uzatvoria ľavú rúru tunela Žilina 02 - Modified: 2024-05-22 05:47:38 - Feat.: 1 - Title: Tunel Považský Chlmec bude pre jarnú údržbu uzavretý 03 - Modified: 2024-05-07 14:17:46 - Feat.: 1 - Title: Národná diaľničná spoločnosť avizuje pokračovanie pravidelného servisu v diaľničných tuneloch
01 - Modified: 2024-11-11 11:53:39 - Feat.: - Title: Diaľničiari majú za sebou prvý zimný výjazd na Spiši a pod Tatrami 02 - Modified: 2024-11-07 13:32:09 - Feat.: - Title: NDS získala 21 miliónov eur z eurofondov na refundáciu nákladov na úseky rýchlostných ciest 03 - Modified: 2024-10-26 14:11:32 - Feat.: - Title: V Rusku ušlo cez tajný tunel šesť väzňov, štyroch už chytili 04 - Modified: 2024-10-22 12:13:27 - Feat.: - Title: V Kriváni začali s odstraňovaním skládky, R2 to predraží o vyše šesť miliónov eur 05 - Modified: 2024-10-17 12:37:36 - Feat.: - Title: Pre jesennú údržbu bude uzavretý tunel Branisko
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
13. november 2024 03:08