Po dubajskom Expo v roku 2022 zostali okrem pachute po sporných výdavkoch slovenskej delegácie aj spomienky na originálnu tematiku nášho pavilónu. Vtedajší minister hospodárstva Richard Sulík koncipoval slovenskú časť výstavy na vodíku v doprave. Návštevníci udalosti si tak v našom pavilóne mohli pozrieť luxusný vodíkový športiak či autobus s týmto pohonom.
Po odchode ministra, ktorý bol aj hovorcom tejto agendy, sa vodík z verejnej diskusie vytrácal. Dnes sa spomína skôr v spojení s priemyslom. Štátny tajomník ministerstva hospodárstva Kamil Šaško však hovorí, že to tak úplne nie je. „Vodík má potenciál revolučne zmeniť nákladnú, ako aj hromadnú osobnú dopravu najmä v mestských oblastiach,” povedal s tým, že aktuálne sa pripravujú výzvy na výrobu zeleného vodíka za desiatky miliónov eur. „Je ich viac a sú na spadnutie," informoval Šaško počas štvrtkovej konferencie HN Doprava a logistika, ktorá sa uskutočnila v priestoroch Národného futbalového štadióna.
Orlen zreálnil plány s vodíkom
Plány by sa mali týkať elektrolyzérov, ktoré dokážu vyrábať palivo z elektriny a vody. HN nedávno informovali, že nás v tomto nedávno predbehli Maďari, ktorí sprevádzkovali svoj prvý elektrolyzér v areáli rafinérie Százhalombatta za 22 miliónov eur.
Zostáva vám 74% na dočítanie.