Ku koncu novembra oslávila diskontná sieť potravín Biedronka okrúhle číslo prevádzok. Tých má totiž u našich severných susedov presne 3 500, poslednú otvorila v obci Skórzewo, neďaleko mesta Poznaň. Logo s lienkou a so žltým pozadím však už nie je len vecou poľského trhu. Príchod na slovenský prvýkrát avizovala skupina Jeronimo Martins na jar 2023 a dnes je už jasné, že na budúci rok budú mať u nás Lidl aj Kaufland silného konkurenta.
HN sa tak pozreli na to, čo všetko je dnes známe o Biedronke a jej plánovanej expanzii.
FOTOGALÉRIA: Leták k slovenskému týždňu v poľských predajniach Biedronky:
1. Plánuje príchod na Slovensko
Spoločnosť oficiálne uviedla, že na našom trhu bude od konca roku 2024. Podľa informácií HN od odborníkov v maloobchode však Biedronka robí kroky, ktoré naznačujú, že otvorí o niečo skôr. Počas júla 2023 napríklad spustila nábor slovensky hovoriacich pracovníkov a na Úrade priemyselného vlastníctva si zaregistrovala ochranné známky na svoje privátne značky. V októbri zase spustila televíznu kampaň a Poliaci mohli v tomto čase ochutnať našu tresku či Horalky v rámci slovenského týždňa. Slovo „biedronka“ znamená v poľštine „lienka“, zatiaľ sa zdá, že sa meno do slovenčiny nebude prekladať a sieť si ponechá svoj zaužívaný názov.
2. Takýto má sortiment
V sortimente sú predovšetkým potraviny a drogéria. V menšej miere ponúka oblečenie, doplnky do kuchyne, elektrospotrebiče, potreby do domácnosti a na záhradu, príslušenstvo k športovaniu či produkty určené pre deti. Ako pre HN pred časom uviedol Juraj Gomboš, Slovák dlhodobo žijúci vo Varšave, obchod je zameraný najmä na mliečne a mäsové výrobky, obzvlášť označené ich vlastnými značkami. „Ponuka alkoholu, predmetov osobnej hygieny či pochutín je obmedzenejšia a nehodí sa tak na väčšie nákupy,“ dodáva.
3. O klienta bojuje nízkymi cenami
Ide o diskont, cieľom je tak držať lacnejšie produkty ako v typických reťazcoch. To zabezpečujú – podobne ako u konkurencie – privátne značky. V ponuke má však aj sortiment bežne dostupných značiek. Na ilustráciu sme sa pozreli na leták, ktorý platí od pondelka (4. decembra) a zamerali sa na porovnateľné položky s tými v aktuálnej zľave u našich predajcov. Napríklad kilogram mandarínok stojí v slovenskom Kauflande 99 centov a v Lidli 89 centov. V Biedronke to v prepočte vychádza na 92 centov. Tu sa hodí pripomenúť, že cena za kilogram je tu súčasťou akcie jedno balenie plus jedno grátis.
Zostáva vám 85% na dočítanie.