Košický kraj má najmenej diaľnic zo všetkých regiónov. Zo siete asi 800 kilometrov im pripadá sotva 40. Po dostavaní obchvatu metropoly východu sa táto bilancia mierne zlepší a dostanú viac ako 20 nových kilometrov.
Avšak tu sa to nemusí skončiť. Okrem toho, že konflikt na Ukrajine rozhýbal projekty s pokračovaním D1 smerom na Zemplín, nové kilometre štvorprúdoviek prinesie aj piata automobilka v krajine.
Vláda už v lete odklepla pre výstavbu infraštruktúry v okolí megainvestície 444 miliónov eur. Štátna firma, ktorá výstavbu strategického parku koordinuje, ohlásila, že projekčné práce aktuálne finišujú a čoskoro by sa mohla začať súťažiť firma na výstavbu ciest a koľají.
Konateľ Valaliky Industrial Park Miloslav Durec informuje, že generálny projektant aktuálne odovzdáva už hotovú projektovú dokumentáciu pre stavebné povolenie a pre cestnú a železničnú infraštruktúru sa začínajú povoľovacie procesy.
Finiš o tri roky
„Po získaní potrebných stavebných povolení bude vyhlásené verejné obstarávanie na dodávateľov stavebných prác,“ povedal. Cesty a koľaje budú stavať postupne. „Dokončovanie infraštruktúry bude finišovať v druhom štvrťroku 2026 a v prvom štvrťroku 2027,“ dodal Durec.
Plánované riešenia však ešte nemusia byť finálne. Firma totiž úzko spolupracuje s cestármi, diaľničiarmi aj železničiarmi a spoločnými silami sa snažia identifikovať ďalšie možné rekonštrukcie a dobudovania infraš...
Zostáva vám 85% na dočítanie.