Spoločnosť Webasto je príkladom dodávateľa, ktorý dokázal naskočiť na vlnu elektromobility. FOTO: Reuters
StoryEditor

Dvorný dodávateľ automobiliek rastie. Nasadne na vlnu elektromobility v bratislavskom Volkswagene

02.03.2023, 00:00
  • Automotive dodávateľ Webasto na juhu Slovenska naberá aj investuje. 
  • Tentoraz je predmetom expanzie produkt v podobe panoramatických strešných okien. 
  • Výrobca sa má čoskoro etablovať takisto neďaleko Bratislavy.
  • Dodávať do Volkswagenu v Devínskej Novej Vsi má batérie pre luxusné SUV modely.

Nemecké Webasto pôsobí na našom trhu takmer 15 rokov. Vo Veľkom Mederi na juhu Slovenska si spoločnosť vybudovala stabilnú bázu, kde takmer 700 pracovníkov produkuje najmä strešné systémy v podobe cabrio pre zákazníkov ako Daimler, Audi a ďalšie renomované značky. Biznis podľa všetkého rastie. Zatiaľ čo pred siedmimi rokmi dosahovala slovenská prevádzka obrat na úrovni 66 miliónov eur, predvlani to už bol viac ako dvojnásobok. 

Ich segment má však apetít stúpať naďalej. Vyplýva to z analýzy poradenskej a analytickej spoločnosti Reports and Insights, ktorá celosvetovému špecifickému trhu predpovedá rast do konca dekády na úrovni šesť percent s celkovým obratom presahujúcim 2,6 miliardy dolárov. 

Na to podľa všetkého reaguje aj na Slovensku pôsobiaci investor, ktorý sa rozhodol začať s výrobou celostrešných panoramatických okien. Tie dosiaľ v jeho portfóliu chýbali. V pláne má preinvestovať viac ako desať miliónov eur a naberie aj takmer ďalšiu stovku ľudí. „V súvislosti s uvedenou zmenou činnosti sa nároky na pracovné sily zvýšia o 85 zamestnancov. V rámci novej činnosti nebudú využití súčasní pracovníci. Celá prevádzka bude mať po zmene 732 zamestnancov,“ konštatuje podnik v investičnom zámere. 

Ako však HN už koncom vlaňajška informovali, spoločnosť má u nás ďalšie, omnoho väčšie plány. Zohrávať bude mimoriadne dôležitú úlohu pri prechode top zamestnávateľa na výrobu bez emisných vozidiel. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 63% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-02-27 18:00:00 - Feat.: 1 - Title: Fabriky sú na tom najhoršie od pandémie. Šéf automobilového zväzu pre HN: Môže to dopadnúť zle 02 - Modified: 2023-02-27 22:39:13 - Feat.: 1 - Title: Koniec optimizmu. Prečo sa nálada na Slovensku nezlepší? 03 - Modified: 2023-02-27 08:35:01 - Feat.: 1 - Title: Rast výrobných cien v slovenskom priemysle sa v januári udržal nad 30 percent 04 - Modified: 2023-02-25 08:54:59 - Feat.: 1 - Title: Mierna zima znižuje spotrebu plynu, treba ale myslieť aj na tú ďalšiu, hovorí šéf nemeckého Spolkového úradu 05 - Modified: 2023-02-23 13:59:43 - Feat.: 1 - Title: Bez vojny sa mohlo slovenskej ekonomike dariť viac. Rástla by dvojnásobne, tvrdí analýza 06 - Modified: 2023-02-23 07:46:19 - Feat.: 1 - Title: Paradox v slovenskom biznise. Beljajevova firma expanduje, má prácu na tri roky a nestíha vyrábať
01 - Modified: 2024-11-21 18:29:36 - Feat.: - Title: Blanár našiel nového konzula v Európe a teraz mieri do Južnej Ameriky. Diplomatické úsilie ničí transakčná daň 02 - Modified: 2024-11-21 17:39:13 - Feat.: - Title: Vyjednávanie nikam nevedie. Nemecké odbory vo Volkswagene odporučia členom vstúpiť v decembri do štrajku 03 - Modified: 2024-11-21 14:05:39 - Feat.: - Title: Odbory vo Volkswagene vyzvali vedenie automobilky na ústretový krok, pohrozili štrajkami 04 - Modified: 2024-11-20 14:54:41 - Feat.: - Title: Volkswagen bude musieť zatvárať v každom scenári. Zamestnanci velia do obrovského boja 05 - Modified: 2024-11-18 23:00:00 - Feat.: - Title: Slováci zamávali „termiňákom“ a zvolili výnosnejší postup. Hitom sú podielové fondy, mnohí však stále otáľajú
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 01:35