Slovenský závod kórejskej automobilky zasiahnu veľké plány jej matky. Podieľať sa má na skokovom náraste predajov a pripraviť na nový pohon. FOTO: HN/Radoslav Petrík
StoryEditor

Veľké plány pre žilinskú Kiu. Chystajú sa zmeny vo výrobe automobilov

26.01.2023, 00:00
  • Naša Kia dokázala medziročne výrazne nafúknuť objem predaných hybridných vozidiel.
  • Ide o trend, ktorý už čoskoro zavŕši príchod plne elektrických pohonov.
  • Tie by sme mali vidieť v Žiline už budúci rok.
  • Vo výsledku by malo ísť o veľkostné ekvivalenty modelu Ceed, Sportage a v hre je aj príchod ďalšieho malého dostupného modelu.

Slovenská Kia je dlhodobo esom v rukáve svojej matky v kórejskom Soule. Báza v Tepličke nad Váhom je totiž jedinou výrobnou prevádzkou značky v Európe a od jej výkonu a kondície sa do veľkej miery odvíja aj jej trhový podiel a celkový predaj na starom kontinente.

Je preto logické, že sa práve na severe našej krajiny vyrábajú modely, po ktorých je v európskom priestore najväčší hlad. Ide o SUV Sportage a model Ceed v rôznych karosárskych vyhotoveniach. Nie je však tajomstvom, že nastanú pomerne citeľné zmeny. Ich predzvesťou je silnejúci tlak na elektrifikáciu a znižovanie emisií. To sa výrobcovi, mimochodom, pomerne darí.

Pred dvomi rokmi totiž z jeho výrobných liniek zišlo jedno elektrifikované vozidlo z desiatich. To sa však zmenilo „Vlani bolo približne 30 percent u nás vyprodukovaných vozidiel elektrifikovaných,“ konštatuje Roman Kraľovanský, viceprezident divízie Výroba s tým, že významnému nárastu dopytu po hybridných verziách pohonu mal pomôcť najmä príchod najnovšej generácie modelu Sportage.

image

Hirman ohrozil megainvestíciu. Bolo by to fatálne, kritizuje ministra automobilový priemysel

Ako sa však zdá, z výroby už čoskoro úplne vypadnú spaľovacie motory. Fabrika totiž stojí pred kľúčovým rokom, v ktorom sa očakáva nárast predajov a príprava na príchod elektromobilov, ktoré sú už na dohľad.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 67% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-01-21 10:30:25 - Feat.: 1 - Title: Uznávaný slovenský dizajnér končí v značke Volkswagen, novému šéfovi sa nepáčili Kabaňove návrhy 02 - Modified: 2023-01-08 23:00:53 - Feat.: 1 - Title: Predajcovia áut vidia svetlo na konci tunela, Slovensko však môže znova pocítiť pandémiu z Číny 03 - Modified: 2022-12-25 14:06:55 - Feat.: 1 - Title: Čo čaká automobilový priemysel v roku 2023? Stále budú chýbať čipy a zelený tlak Bruselu 04 - Modified: 2022-12-24 18:33:31 - Feat.: 1 - Title: Investičná otočka priniesla miliardy eur a tisícky miest. Krúžia okolo nás príležitosti väčšie ako Volvo 05 - Modified: 2022-12-22 14:30:00 - Feat.: 1 - Title: Zistenie HN: Legendárny nemecký podnik investuje pri Bratislave, do Volkswagenu prinesie veľkú zmenu 06 - Modified: 2022-12-21 23:05:24 - Feat.: 1 - Title: Šéf bratislavského VW pre HN: V Číne pre covid opäť odstavujú výrobu. O pár mesiacov nás to dobehne
01 - Modified: 2024-10-28 18:32:10 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Legendárny podnik začína na Záhorí s náborom ľudí. Tí majú elektrifikovať bratislavský luxus 02 - Modified: 2024-10-22 22:00:00 - Feat.: - Title: Petr Fiala: Európa sa musí prebudiť, inak neprestane zaostávať 03 - Modified: 2024-10-25 11:08:07 - Feat.: - Title: Kórejčania si podmaňujú sever Slovenska. Ďalší investor tam chce vyrábať státisíce volantov 04 - Modified: 2024-10-17 15:28:40 - Feat.: - Title: Top 10 firiem zaplatilo takmer štvrtinu korporátnej dane. Uživilo by to chod troch ministerstiev 05 - Modified: 2024-10-18 15:08:58 - Feat.: - Title: Emisné limity a clá proti Číne. Na ničom z toho sa členské krajiny Únie ani výrobcovia nevedia zhodnúť
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 20:35