Ilustračná fotografia. FOTO: Pixabay
StoryEditor

Spoločnosť ochrany spotrebiteľov získala v prospech zákazníkov 112-tisíc eur, riešili aj nevýhodné zmluvy

20.01.2023, 08:12
Autor:
TASRTASR

"V našich spotrebiteľských poradniach sme prijali spolu 429 podnetov, pričom druhá najväčšia skupina z nich súvisela so zmluvami," povedala projektová koordinátorka.

Spoločnosť ochrany spotrebiteľov so sídlom v Poprade od roku 2011 poskytuje bezplatné poradenstvo spotrebiteľom v štyroch pobočkách. Vlani sa organizácii podarilo v prospech občanov získať takmer 112-tisíc eur. Uviedla to projektová koordinátorka Spoločnosti ochrany spotrebiteľov Petra Čakovská s tým, že najväčší počet podnetov sa týka zodpovednosti predajcov a poskytovateľov služieb za chybný tovar a nevybavených reklamácií.

"V našich spotrebiteľských poradniach v Poprade, Trnave, Košiciach a Bratislave sme prijali spolu 429 podnetov, pričom druhá najväčšia skupina z nich súvisela so spotrebiteľskými zmluvami a neprijateľnými zmluvnými podmienkami. Treťou najproblematickejšou oblasťou boli podnety týkajúce sa cien, ich fakturácie a vyúčtovania. Veľmi často sme riešili aj nekalé obchodné praktiky, nedodanie tovaru a problematické odstúpenia od zmluvy," vymenovala Čakovská. V porovnaní s pandemickým rokom 2021 vzrástol počet prípadov uzatváraných v prevádzkových priestoroch predajcov a poskytovateľov služieb.

image

EÚ chce zaviesť novú daň. Dotknúť sa má nielen motoristov, ale aj domácností

Spoločnosť ochrany spotrebiteľov v Poprade je aj registrovaným subjektom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na Ministerstve hospodárstva SR a venuje sa tomu pre všetky druhy tovarov a služieb. Minulý rok formou ARS riešili celkom 20 podnetov. "Opäť sme zaznamenali aj zvýšený záujem médií. Vlani sa veľké množstvo otázok novinárov týkalo najmä problémov súvisiacich s dodávkou elektrickej energie, plynu a tepla, energetickou chudobou, porušovaním spotrebiteľských práv a súkromia v online priestore a rastúcich cien tovarov a služieb spôsobených infláciou," doplnila Čakovská.

Ako člen Európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC spolu s partnermi z iných členských krajín Európskej únie realizuje Spoločnosť ochrany spotrebiteľov aj medzinárodné projekty a zapája sa do kampaní o ochrane spotrebiteľských práv. Ide napríklad o zámery týkajúce sa účinných nástrojov ochrany spotrebiteľov, rozvoja obnoviteľných zdrojov energie a skupinové nákupy pre domácnosti či riešenia energetickej chudoby. "Okrem toho školíme malých a stredných podnikateľov a rôzne štátne, regionálne i profesijné organizácie, hľadáme možnosti pre bytové domy, ako využívať energie z obnoviteľných zdrojov, alebo testujeme predajcov," upozornila Čakovská. Okrem toho naďalej poskytujú aj špecializované poradenstvo seniorom a zdravotne hendikepovaným. Zameriavajú sa tiež na kolektívne uplatňovanie práv spotrebiteľov.

01 - Modified: 2023-01-20 14:13:07 - Feat.: 1 - Title: Rekordný nárast platieb o štyritisíc percent. Prevádzky sa dostali pri elektrine do cenovej pasce 02 - Modified: 2023-02-20 14:51:26 - Feat.: 0 - Title: Paradox: drahý benzín a nafta zastavili infláciu (Brífing HN) 03 - Modified: 2023-01-19 15:12:37 - Feat.: 1 - Title: Turecká centrálna banka ponechala úrokovú sadzbu na úrovni deväť percent
01 - Modified: 2024-08-26 09:30:51 - Feat.: - Title: Potrebuje vaša láska nové podnety? Otestujte sa, či nastal ten čas 02 - Modified: 2024-07-11 09:47:06 - Feat.: - Title: Verejný ochranca práv eviduje za prvý polrok vyše 700 podnetov, viac ako v minulom roku za rovnáke obdobie 03 - Modified: 2024-07-03 13:30:00 - Feat.: - Title: Plánujete navštevu katastra? Takto treba postupovať pri rôznych úkonoch 04 - Modified: 2023-09-12 11:46:15 - Feat.: - Title: Europoslanci prijali pravidlá na ochranu spotrebiteľov pred privysokým dlhom 05 - Modified: 2023-08-02 12:36:04 - Feat.: - Title: Asociácia nemocníc Slovenska žiada prehodnotiť zmluvy pre nemocnice na peniaze z plánu obnovy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. október 2024 00:58