Európa má v oblasti produkcie batérií veľké plány. FOTO: REUTERS
StoryEditor

Zistenie HN: Oveľa väčšia investícia ako Volvo. Šurany môžu vyfúknuť Česku továreň na batérie za miliardy

15.08.2022, 10:38
  • Slovensko je aktuálne v hre o dve investície v podobe výroby batérií. 
  • Jedna súvisí s príchodom švédskeho Volva do parku Valaliky pri Košiciach, druhá by zas podľa informácií HN mohla vzniknúť na juhozápade krajiny. 
  • Nemecký koncern má potenciál preinvestovať štyri miliardy eur, priamo zamestnať štyri a pol tisíca zamestnancov a ďalšie tisícky v dodávateľskom reťazci.

Trh s batériami v Európe by mal už o tri roky dosahovať hodnotu 250 miliárd eur, no Slovensko si aj napriek statusu automobilovej veľmoci spolu s pár krajinami v Únii stále drží svojho batériového čierneho Petra.

Paradoxom pritom je, že niektorí naši susedia sú úplne v opačnej pozícii. Poľsko napríklad už dnes disponuje kapacitami v podobe juhokórejského hráča LG Chem či švédskej spoločnosti Northvolt, aj vďaka čomu dnes tvoria batérie už tri percentá poľského exportu.

Podobným príkladom je aj Maďarsko, na území ktorého sa už stihli udomácniť juhokórejská spoločnosť SK Innovation, Samsung, japonská GS Yuasa a najnovšie len pred pár dňami oznámil príchod na tamojší trh aj CATL. Ten plánuje v Debrecíne vybudovať najväčšiu výrobu v Európe za 7,3 miliardy eur, na čo svojsky reagoval aj náš šéf rezortu financií Igor Matovič. Ten pogratuloval maďarskému ministrovi hospodárstva, že neštrajkuje a pracuje. „Megainvestícia päťkrát väčšia ako Volvo. Maďari idú ako rakety a my popri nich vyzeráme ako chudobní príbuzní,“ uviedol na sociálnej sieti Matovič.

image

Zistenie HN: Volvo je len začiatok, pri Košiciach môže vyrásť gigafactory

Ako sa však zdá, opak môže byť pravdou. Slovensko je totiž v hre hneď o dve veľké investície v podobe výroby batérií. Jedna súvisí s príchodom švédskeho Volva do parku Valaliky, druhá by sa zas podľa informácií HN mohla čoskoro mohla ocitnúť v Šuranoch.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 72% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-08-11 14:22:41 - Feat.: 1 - Title: Aké sú náklady na elektromobil oproti klasickému pohonu? Takto to vidí expert 02 - Modified: 2022-08-11 13:42:16 - Feat.: 1 - Title: Európsku úniu znepokojil návrh na podporu predaja len elektromobilov s batériou z USA 03 - Modified: 2022-08-07 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Nitriansky Jaguar dostane nový model. Fabrika má na dosah aj elektromobil 04 - Modified: 2022-07-21 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Volvo s prehľadom zatienilo všetky minuloročné investície, ďalšie čakajú za dverami 05 - Modified: 2022-07-08 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Európska únia zasiahne a pôjde plug-in hybridom tvrdo po krku. Využije na to údaje z čiernej skrinky
01 - Modified: 2024-10-30 18:29:22 - Feat.: - Title: Najväčší prepad za vyše štyri roky. Očakávaná výroba áut na Slovensku zažíva extrémny útlm 02 - Modified: 2024-10-29 18:52:21 - Feat.: - Title: Gazprom oznámil zvýšenie objemu investícii, zlepšil sa export aj domáce dodávky plynu 03 - Modified: 2024-10-29 08:56:16 - Feat.: - Title: Nemecko potrebuje štrukturálne reformy aj verejné investície, aby prekonalo recesiu, tvrdí Menový fond 04 - Modified: 2024-10-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Dôvera je preč a to je drahé 05 - Modified: 2024-10-24 06:37:52 - Feat.: - Title: Proxenta po 15 rokoch: Odvážny začiatok, ešte odvážnejšie plány
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
31. október 2024 11:34