Národná diaľničná spoločnosť vyhlasuje súťaž na technologické vybavenie tunela vrátane informačného systému diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná skala.
Predpokladaná hodnota zákazky je takmer 71,5 milióna eur. Informovala o tom vo štvrtok hovorkyňa diaľničiarov Eva Žgravčáková.
Nadlimitná verejná súťaž
Tender na technológiu budúceho najdlhšieho tunela Slovenska je nadlimitnou verejnou súťažou. Kritériami sú okrem ceny aj predĺžená záručná doba a záručný servis a takisto lehota výstavby. Záujemcovia môžu svoje ponuky predkladať do 25. októbra tohto roka.
Predmetom zákazky je naprojektovanie a realizácia kompletného technologického vybavenia tunela Višňové a informačného systému diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná skala, vrátane záručného servisu, v podmienkach žltého FIDIC-u.
NDS zdôraznila, že v rámci prípravy tendra intenzívne komunikovali s analytikmi Inštitútu dopravnej politiky a Útvaru hodnoty za peniaze. Pri tvorbe hodnotiacich kritérií tak do značnej miery zohľadnili ich odporúčania.
"Vyhlásenie súťaže je ďalším významným míľnikom pri stavbe tunela Višňové. Bezpečnosť je pre nás absolútnou prioritou, a preto budeme dbať na to, aby sme súťažou zabezpečili do tunela Višňové najmodernejšie dostupné technológie," skonštatoval minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina).
13,5 kilometra
Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde tak o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra.
Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala je zároveň súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc.
Úsek sa začína v križovatke Lietavská Lúčka, kde nadväzuje na predchádzajúci úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.
Za križovatkou trasa diaľnice postupuje smerom na východ, pretína katastre obcí Porúbka, Rosina, Višňové až splynie s tunelom Višňové. Tunel prechádza popod vrch Hoblík a po viac ako siedmich kilometroch vyúsťuje v križovatke Dubná skala a napojí sa na ďalšie pokračovanie D1.