Modernizáciu armádnej techniky sme zanedbávali desaťročia, čomu zodpovedá aj jej stav. Väčšina strojov si totiž ešte veľmi dobre pamätá obdobie Varšavskej zmluvy, ktorá v socialistickej časti Európy vznikla ako protipól NATO a zanikla v roku 1991.
Mierna zmena nastala za predchádzajúcich vlád, keď sa Ozbrojené sily mohli pochváliť novými vrtuľníkmi Blackhawk či dovtedy najväčším nákupom z pohľadu financií – stíhačkami F-16 za 1,4 miliardy eur. Investície sa však pozemným silám, ktoré sú podľa šéfa rezortu obrany Jaroslava Naďa alfou a omegou, celých tridsať rokov vyhýbali.
To sa teraz zmení. Po osemkolkách smeruje do finále aj najväčší modernizačný projekt v histórii slovenskej armády. Zákazku na 152 obrnených pásových vozidiel posunula ku konečnému verdiktu štúdia uskutočniteľnosti zverejnená ministerstvom. Tá napovedá, ktorý z ponúkaných produktov by sedel potrebám našich Ozbrojených síl najviac.
Minister obrany Jaroslav Naď informuje o postupe pri výrobe obrnených osemkoliek:
Favoritom je škandinávska ponuka, konkrétne vozidlo CV90 z portfólia BAE Systems. Treba však podotknúť, že aj keď majú Švédi kontrakt nadosah, stále môžu obísť naprázdno.
Zostáva vám 80% na dočítanie.