Americká sporná taxislužba Uber vygenerovala vlani tržby vo výške 6,5 miliardy USD (6,11 miliardy eur). Hospodárenie však ukončila so stratou 2,8 miliardy USD. V tomto čísle nie sú zahnuté výsledky čínskej divízie, ktorú Uber minulý rok predal.
V poslednom kvartáli 2016 zaknihoval Uber stratu vo výške 991 miliónov USD. To je nárast o 3 percentá oproti predchádzajúcemu 3. štvrťroku a takmer dvojnásobná strata v porovnaní s 1. kvartálom 2016. Tržby Uberu sa pritom v posledných troch mesiacoch minulého roka zvýšili medzikvartálne až o 74 percent na 2,9 miliardy USD.
Napriek týmto výsledkom patrí Uber medzi najrýchlejšie expandujúce firmy, pôsobí už vo viac ako 70 krajinách. Jeho tržby v 4. štvrťroku 2016 boli o vyše 200 percent väčšie ako v 1. kvartáli minulého roka. Uber totiž označuje celý príjem za jazdu za svoje tržby, aj keď z neho musí ešte odviesť platbu vodičovi. Vďaka tomu jeho tržby raketovo stúpajú.
Regionálna manažérka spoločnosti pre USA a Kanadu Rachel Holtová v súvislosti s výsledkami uviedla, že firma je zdravá a rastie, čo jej poskytuje priestor na zmeny v oblasti manažmentu, organizácie, firemnej kultúry aj vzťahov s vodičmi.
Uber totiž v ostatnom čase zápasí s viacerými problémami, vrátane obvinenia so sexuálneho obťažovania, ktoré vzniesla jedna z bývalých zamestnankýň. Imidž spoločnosti poškodilo aj video, na ktorom generálny riaditeľ Travis Kalanick hrubo vynadal jednému z vodičov.
Uber momentálne hľadá prevádzkového riaditeľa, ktorý by Kalanickovi pomohol s vedením spoločnosti a pri náprave imidžu a firemnej kultúry. Okrem toho, dvaja z členov manažmentu firmy avizovali, že uvažujú o odchode.
Mobilná aplikácia Uber umožňuje majiteľom súkromných vozidiel zarobiť si a klientom dostať sa čo najrýchlejšie do cieľa. Aplikácia používa GPS lokalizáciu na to, aby našla najbližšieho voľného vodiča. Prostredníctvom mobilného telefónu prebieha aj platba. Tento systém sa však len ťažko kontroluje. Uber tak vo svete čelí protestom a súdnym žalobám.