Nemecké automobilky BMW a Daimler boli vlani v odvetví najziskovejšie na svete. Uvádza to v prehľade o rentabilite výrobcov motorových vozidiel podniková poradenská spoločnosť Ernst & Young (EY). Najviac áut však vlani predali Toyota a Volkswagen (VW). Wolfsburský koncern si udržal silnú pozíciu na svetovom trhu aj napriek škandálu dieselgate.
VW sa v ziskovosti výroby ocitol vlani až na 14. mieste. Rentabilita výroby celého BMW dosiahla 10 percent a Daimleru 8,4 percenta. Toyota v dôsledku výrazného posilnenia jenu zaznamenala pokles zisku, ale aj tak sa dostala na tretiu priečku.
Najvyšší prevádzkový zisk dosiahla vlani Toyota - 17,5 miliardy eur. Daimler bol sumou 12,9 miliardy eur druhý a BMW sumou 9,4 miliardy eur tretí. V roku 2016 predal Volkswagen 10,21 milióna áut a predstihol Toyotu, ktorá ich vyexpedovala na trh 10,17 milióna. Tretí General Motors ich vyprodukoval 10,01 milióna.
Automobilky ich najviac zmontovali v Číne, kde sa predalo medziročne o 9 percent viac vozidiel. V západnej Európe sa dosiahol 6-percentný rast odbytu, americký trh stagnoval.
Tento rok podľa EY dosiahnu automobilky zrejme slabší prírastok výroby. V januári a vo februári sa ich produkcia zvýšila len o 1 percento. Nižší prírastok predaja osobných áut sa v úvodných mesiacoch roka zaznamenal v USA, Číne i v Európe. Na starom kontinente odhadujú odborníci poradenskej firmy, že dôjde k poklesu záujmu o autá s dieselovým motorom.