Vo Veľkej Británii je o ňu v predpredajoch rekordný záujem. Väčší ako o akýkoľvek špičkový smartphone z poslednej doby.
Nový vlastník značky Nokia, spoločnosť HMD Global, si dobre spočítala, ako sa vrátiť na scénu. Na veľtrhu MWC v Barcelone predstavila novodobú Nokiu 3310, ktorá názvom aj dizajnom odkazuje na ikonický mobil zo začiatku tisícročia. Nostalgia na ľudí zaberá, čo sa ukazuje v predpredajoch.
Najväčší britský predajca mobilných telefónov Carphone Warehouse zaznamenáva obrovský záujem o znovuzrodenú ikonu. Predajca oznámil, že o novú Nokiu je v predpredaji záujem desaťnásobne väčší ako o akýkoľvek iný mobil alebo smartphone, ktorý bol kedy uvedený na veľtrhu MWC.
Na barcelonskom veľtrhu pritom boli v minulosti predstavené špičkové Samsungy aj iné vrcholné smartphony ostatných značiek, ktoré inak vykazujú v posledných rokoch najvyššie predaje. Nová Nokia 3310 je pritom len obyčajný tlačidlový mobil so základnými funkciami.
Analytici však upozorňujú, že záujem o novú jednoduchú 3310 môže zatieniť ostatné predstavené smartphony obnovenej značky Nokia. Tie pritom pre nového vlastníka budú znamenať hlavný zdroj príjmov, keďže nový model 3310 je lacný mobil za zhruba 60 eur, na ktorom toho výrobca veľa nezarobí.
Záujem o novodobú klasiku by bol aj mimo Európy. Lenže nová Nokia 3310 podporuje zatiaľ len európskej siete GSM.
Pozrite si aj rozhovor o Nokii s Richardom Hombauerom, šéfredaktorom portálu Fony.sk: