Výrobca populárnej čokoládovej nátierky Nutella bojuje v Taliansku s vážnym problémom. Niektoré reťazce sa totiž rozhodli stiahnuť z predaja curkovinky, ktoré obsahujú palmový olej kvôli strachu z rakoviny.
Ten sa používa aj v známej nátierke. Spoločnosť Ferrero si v Taliansku zaplatila reklamnú kampaň, ktorá má vyvrátiť správy o tom, že palmový olej môže spôsobovať rakovinu.
Problémy pre Nutellu začali už v máji minulého roka, keď úrady EÚ vydali varovanie pred palmovým olejom používaným aj pri výrobe Nutelly. Ten totiž môže spôsobovať rakovinu a najväčšie riziko predstavuje pre deti, ktoré sú cieľovou skupinou Nutelly. Už mierne konzumovanie Nutelly je práve deti rizikové.
Sladkosti vlastných značiek zo svojich predajní stiahol reťazec Coop, ktorý je najväčším na Apeninskom polostrove. Odpoveďou na tento krok supermarketov je reklamná kampaň Ferrera, ktorá má zákazníkov presvedčiť, že Nutella je bezpečná.
Ferrero trvá na tom, že rozhodnutie ponechať palmový olej v Nutelle aj napriek varovaniu je o zachovaní kvality a nie o znižovaní nákladov na výrobu. Palmový olej dodáva Nutelle jej hladkú konzistenciu a podľa firmy sa nedá nahradiť.
„Vyrábať Nutellu bez palmového oleja by znamenalo, že namiesto originálneho produktu ponúkneme podradnú náhradu. Bol by to krok späť,“ povedal pre Reuters Vincenzo Tapella z Ferrera.