V tejto chvíli máme v aliancii 450 obchodov a chceme s modelom ďalej pracovať, pretože veríme v jeho potenciál, hovorí Jan Žák.
Nedávno vám nechcenú reklamu urobila česká relácia A dost!. Odhalila, že české Makro predávalo modré víno, na ktorom etiketa síce uvádzala prírodné farbivo, avšak v skutočnosti v ňom bolo použité syntetické. Máte ho v portfóliu aj vy?
Pravda je taká, že Česi toto víno vzali od nás. Mali sme ho v portfóliu, ale na regáloch máme 26-tisíc položiek. Ponuku sme dostali od dodávateľa a zdala sa nám zaujímavá. A keďže nám dodal všetky podklady, ktoré hovorili o tom, že víno je také, aké má byť, ponúkali sme ho zákazníkom.
Po relácii ste ho stiahli?
Stiahli sme ho ešte pred reláciou. Na základe spätnej väzby od zákazníkov sme si nechali vypracovať analýzy a víno sme stiahli. Na víne nebolo nič zlé, to farbivo sa dáva do cukríkov či do zmrzliny. Ale na etikete bola nesprávna informácia, na základe ktorej sme výrobok ponúkali ďalej.
Podnikli ste proti tomuto dodávateľovi nejaké kroky?
Základný krok bol, že sme jeho výrobok prestali predávať. Je to španielsky dodávateľ, ktorému sme mohli pomôcť dostať sa na slovenský trh, ale týmto si zavrel dvere.
Takže už od neho nebudete ponúkať nič.
Nebudeme.
Spomínali ste 26-tisíc položiek. Aké kontrolné mechanizmy využívate?
Najviac sa sústreďujeme na naše privátne značky. Tam sme nekompromisní. Pred prvou d...
Zostáva vám 85% na dočítanie.