„Najväčším problémom je nájsť vhodnú lokalitu,“ hovorí o expanzii na východ Marek Feltl. Obchodný dom tam nepribudne ani budúci rok.
Za uplynulý fiškálny rok vám narástol obrat o desať percent. Do akej miery sa pod to podpísal realitný boom s lacnými hypotékami?
Myslím, že značne. Je ťažké to kvantifikovať, ale podľa môjho odhadu 40 percentami. Nejde však iba o výhodné hypotéky, ale aj o celkový nárast HDP, klesajúcu nezamestnanosť, infláciu na nule, rast miezd. Spotrebiteľská dôvera je vysoká a ľudia sa neboja utrácať. Podobne je to aj v ostatných krajinách Vyšehradskej štvorky, pretože medzi prvými siedmimi krajinami v najväčšom raste v rámci skupiny Ikea Group sú všetky štyri.
Takže aj keby ste sa veľmi nesnažili, tržby by vám v takomto prostredí rástli.
Je to kombinácia oboch faktorov. Je dôležite neustále počúvať a sledovať, čo sa na trhu deje a aké sú potreby zákazníkov. A práve v tomto boome majú ľudia vyššie nároky na kvalitu a na servis než na cenu. V každom období je potrebné niečo robiť a reagovať na potreby zákazníka....
Zostáva vám 85% na dočítanie.