Po tom, čo sme začiatkom roka mali relatívne prázdne „lockdownové“ diaľnice, zažili vodiči v Bratislave úvodom leta šok. NDS totiž začala v období pred prázdninami s opravou mosta nad železnicou v Lamači. Kvôli tomu museli na frekventovanej autostráde viesť dopravu len v dvoch a jednom pruhu. Autá stáli v niekoľkokilometrových radoch hodiny.
Diaľničiari aj minister dostali v parlamente kvôli vzniknutej situácii pozvánku na koberček hospodárskeho výboru. Rekonštrukcia, ktorá mala trvať pôvodne do septembra, sa nakoniec skrátila o 11 dní a cez most by mali vodiči prejsť bez väčších obmedzení už tento víkend. V budúcom roku však šoférov čakajú komplikácie spojené s opravou druhej polovice objektu.
Lievik sa pritom pred Bratislavou tvorí aj bez stavebných prác. Jeden vznikne práve na tomto mieste, kde sa zlieva doprava z diaľnice, starej cesty zo smeru Záhoria a Devínskej Novej Vsi. Denne tam podľa posledného merania zaťažuje vozovku okolo 57-tisíc áut. Druhým problematickým smerom, kde je intenzita ešte vyššia, je D1 zo Senca, po ktorej prejde denne priemerne 63-tisíc áut, pričom merania z roku 2018 tu hovoria o 71-tisícoch vozidlách denne....
Zostáva vám 85% na dočítanie.