Rok 2012 bol na slovenských železniciach prelomový. Koľaje južne od hlavného mesta totiž začali okupovať vlaky súkromníka, ktorý za svoje služby dostával dotácie od štátu.
Na slabo vyťaženej železnici smerom na Komárno pendlovali dovtedy vyše 30-ročné stroje štátneho dopravcu, v ktorých sa ročne zviezlo 700-tisíc pasažierov.
Už prvý rok prevádzky žltými mašinami priniesol takmer dvojnásobný nárast záujmu. V ďalších rokoch počty naďalej stúpali. Posledný predkoronový rok tu cestovali podľa údajov prevádzkovateľa štyri milióny ľudí.
Firmu, ktorá trať rozpohybovala, však vlani dočasne na dva roky nahradil štátny dopravca a teraz prebieha v laboratóriu ministerstva už tretí pokus o jej liberalizáciu. Namiesto verejného tendra už skúša priame rokovania so záujemcami.
Po novom má byť 10-ročná prevádzka rozdelená na dve zmluvy. Jedna bude platiť od januára 2023 do decembra daného roka. Druhá pokryje prevádzku na ďalších deväť rokov. Zákazka sa rozd...
Zostáva vám 85% na dočítanie.