Čo považujete za najväčšie výzvy pre manažérov firiem v nových členských krajinách EÚ?
-- Postavím tu otázku inak. Aké sú príležitosti, ktoré prinesie tento stabilný trh? Určite bude oveľa konkurenčnejší. Hranice a trh sa otvorili, a ak na to idete dobrým spôsobom, pomocou infraštruktúry a dobrého právneho systému môžete prilákať investície a v západnej Európe predať viac produktov. Nevidím v tom problém, považujem to za príležitosť.
USA a Európa zažili celý rad účtovných škandálov. Kde vidíte príčinu?
-- Väčšinou sa to stáva na konci veľkých cyklov, na konci obdobia hospodárskeho rozmachu. V čase, keď po priaznivom období nastane pokles.
Aké opatrenia by tomu mohli zabrániť?
-- Najlepšie by bolo uviesť ľudí, ktorí porušujú zákony, na výveskách a dať ich za mreže. To by bolo účinnejšie než akákoľvek regulácia.
Nezdá sa vám, že v súčasnosti je okolo týchto prípadov oveľa väčší mediálny rozruch než v minulosti?
-- V minulosti nebolo okolo takýchto prípadov ticho, to určite nie. V politike, v podnikaní ani inde. Oproti minulosti je tu však jeden podstatný rozdiel. Neviem síce presné číslo, ale v súčasnosti existujú stovky médií a články tak majú oveľa väčší počet "odbytísk" než v minulosti.
Jeden z ťahúňov amerického priemyslu, koncern General Motors, má momentálne v Európe problémy. Kde urobili chybu?
-- Neviem toho veľa o General Motors. Podľa mňa sú však sú dve veci: dizajn, ktorý správne osloví trh a neustále sledovanie nákladov. Tieto dve veci asi zanedbali. Myslím si, že zmeškali výmenu modelov a majú problémy s nákladmi. Predpokladám, že budú musieť prepúšťať a zlepšiť dizajn automobilov.
StoryEditor
Jack Welch: Účinnejšie ako regulácia sú mreže
Manažérska legenda Jack Welch pre HN