Farmaceutické firmy minuli vlani na propagáciu voľnopredajných liekov proti chrípke a prechladnutiu viac ako 20 miliónov eur. Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorá vychádzala z oficiálnych cenníkov médií.
Zadávatelia reklám využívali na propagáciu produktov tejto kategórie najmä televíziu, ukázal prieskum. Na reklamu v nej minuli firmy 98 percent celkových výdavkov, jedno percento sa ušlo na reklamu v printe a rádiu.
Do reklamy v médiách firmy najviac investovali v mesiacoch január, február a október, december, kedy minuli 90 percent svojich rozpočtov. "Najsilnejším mesiacom bol november, keď sa preinvestovalo 25 percent z celoročných výdavkov na reklamu v tejto kategórii," informovala TASR Vladimíra Bunčáková z TNS Slovakia.
Na medikamenty uľavujúce od príznakov chrípky a nachladnutia odvysielali vlani televízie takmer 27.000 spotov v celkovej dĺžke 161 hodín. Printové médiá uverejnili 60 inzerátov na 30 stranách. V rádiu bolo odvysielaných necelých 700 reklamných spotov v celkovej dĺžke takmer 4,5 hodiny.
Najväčším zadávateľom reklám bola spoločnosť Boehringer Ingelheim, ktorá na reklamu minula 2.323.706 eur. Po nej nasleduje firma Johnson & Johnson s výdavkami vo výške 2.127.588 eur. Tretí najväčší výdavok peňazí, a to 2.046.159 eur, zaznamenala spoločnosť Novartis Pharma.
Monitoring reklamných výdavkov nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie, informovala Bunčáková. TNS Slovakia aktuálne monitoruje deväť celoštátnych televíznych a päť celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od desiatich out-of-home agentúr, dvoch kino spoločností a jedného mediálneho zastupiteľstva, ktoré zastrešuje 27 tematických televíznych staníc.