Ukončenú stavbu Modernizácie električkových uzlov (MEU) dnes v Košiciach symbolicky prevzal primátor mesta Richard Raši od zhotoviteľskej firmy Eurovia SK. Spolu s projektom v rámci Integrovanej koľajovej dopravy (IKD) sa tak v meste skončila rozsiahla rekonštrukcia električkových tratí financovaná z eurofondov. Primátor Košíc verí, že prvé električky začnú jazdiť po obnovených tratiach ešte v tomto mesiaci.
"Teraz sme v situácii, kedy mesto preberá postupne jednotlivé stavby, zároveň zhotoviteľ jeden aj druhý predložil dokumentáciu so žiadosťami ku kolaudačnému konaniu. Je potrebné prebrať a skolaudovať 200 individuálnych stavieb, ktoré boli robené, a samozrejme všetky správy a revízie k tomu. Ja verím, že tá prvá električka vyrazí v mesiaci november," povedal novinárom. Rozsiahla obnova tratí podľa neho prinesie modernú a bezpečnú električkovú dopravu.
Pozrite si v galérii ako vyzerali Košice, keď na tom boli najhoršie:
Líniová stavba mestskej električkovej dráhy v projekte MEU pozostávala zo siedmich ucelených častí, ktoré skvalitnia dopravnú infraštruktúru, zrýchlia a skvalitnia cestovanie, zvýšia bezpečnosť krížení úpravou cestnej svetelnej signalizácie a taktiež zlepšia životné prostredie. Primátor vyjadril s prácami na stavbe MEU absolútnu spokojnosť, v prípade projektu IKD, ktorý realizovalo združenie Dúha-ZUE, išlo podľa neho o komplikovanejší priebeh stavby. "Som rád, že to máme za sebou, bolo to psychicky aj fyzicky náročné pre všetkých. Výsledok budú musieť zhodnotiť všetci Košičania, keď budú električky jazdiť po nových tratiach," uviedol Raši. Pripomenul zároveň, že obe stavby majú päťročnú záručnú lehotu.
Generálny riaditeľ Eurovia SK Róbert Šinály oznámil, že firma ako spoločensky zodpovedná nad rámec projektu MEU opraví cesty a komunikácie, ktoré boli výstavbou poškodené. "Celková hodnota diela, ktorú naša spoločnosť takto venuje Košiciam, je približne 200.000 eur," dodal.
V rámci stavby MEU za takmer 20 miliónov eur sa na električkových tratiach vymenilo 10.250 metrov koľajníc, celkovo sa zabudovalo viac ako 15.000 štvorcových metrov antivibračných rohoží, do koľajového lôžka bolo potrebných takmer 6000 kubických metrov kameniva a na trolejové vedenie sa spotrebovalo viac ako 7000 metrov káblov. Súčasťou modernizácie bola rekonštrukcia šiestich električkových a jedného autobusového nástupišťa.