Pri nákupnom centre Bory Mall medzi bratislavskou Dúbravkou a Devínskou Novou Vsou má pribudnúť nová železničná zastávka. Železnice Slovenskej republiky sa chystajú začať s jej výstavbou v roku 2018 a do projektu vložiť vyše 5,58 milióna eur.
Zastávka má byť jednou zo siedmich prestupných terminálov integrovanej dopravy, ktoré sa v Bratislave plánujú. Vyplýva to zo zámeru železníc, ktoré predložili na posudzovanie vplyvov na životné prostredie.
Zastávka Bratislava - Lamačská brána, kde sa plánuje aj záchytné parkovisko pre 370 áut, má umožniť prestup cestujúcich zo Záhoria na spoje mestskej hromadnej dopravy do Bratislavy.
Vzniknúť má v priestore pred budúcim železničným mostom nad predĺženou Saratovskou ulicou. Most tak má umožniť prestup medzi nástupiskami i prístup do nákupného centra Bory. "V súčasnej dobe ale nie je známa lehota výstavby predĺženia Saratovskej ulice, v rámci ktorej bude realizovaný aj most," uvádzajú železnice v zámere.
Električka v Dúbravke by mala tiež v budúcnosti pokračovať až po novú lokalitu Bory. Bratislavskí poslanci to vlani schválili ako doplnok ku koncepcii, v ktorej mesto plánuje, ako rozvíjať mestskú hromadnú dopravu.
Nákupné centrum Bory Mall. Snímka: HN/Pavol Funtál
Dúbravská radiála dnes končí na zastávke Pri kríži. V prvej etape by ju mali predĺžiť po Bory, v ďalších chce mesto ísť až do Devínskej Novej Vsi.
S výstavbou novej zastávky Lamačská brána plánujú železnice začať v júni 2018 a skončiť v decembri 2020, kedy má odštartovať aj prevádzka. Dve nástupištia s prístreškami, každé na vonkajšej strane traťových koľají, majú mať dĺžku 180 metrov a šírku 3,5 metra.
Cestujúci sa na nich majú dostať schodišťami a výťahmi. Projekt počíta aj s vizuálnym systémom, ktorý cestujúcim zobrazí informácie o všetkých spojoch zaradených do integrovaného dopravného systému kraja. Záchytné parkovisko má zase vzniknúť na mieste záhradkárskej osady medzi železničnou traťou a Agátovou ulicou.
Projekt terminálov integrovanej dopravy vychádza zo štúdie z roku 2012. Medzi odporúčané investície boli okrem výstavby, predĺženia a rekonštrukcie vybraných električkových tratí zahrnuté aj výstavba piatich parkovísk P&R, troch terminálov integrovanej osobnej prepravy v regióne - Malacky, Pezinok, Senec a výstavba siedmich terminálov integrovanej osobnej prepravy na železničných tratiach na území Bratislavy. Okrem terminálu pri Boroch sú tam Devínska Nová Ves - zastávka, Patrónka, Mladá Garda, Trnávka, Ružinov a Vrakuňa.