Predaj nových áut v Českej republike dosiahol v marci rekord, keď prekonal úroveň 21.000. Uviedol to server iHNed.cz, ktorý zverejnil údaje českého Zväzu dovozcov automobilov (SDA).
Podľa SDA bol do tohtoročného marca najúspešnejším mesiacom z hľadiska počtu registrácií nových áut jún 2014, keď ich pribudlo 18.171. Marec 2015 sa do histórie zapísal počtom 21.155 vozidiel.
Medziročný rast udržal februárové tempo, aj v marci predstavoval 28 %. Veľkú zásluhu má na tom líder domáceho predaja nových áut Škoda Auto. Ten si medziročne prilepšil o 41 % a obsadil viac než 31 % českého trhu. Prispela k tomu najmä nová Fabia. Zatiaľ čo predchádzajúca generácia zaostávala za Rapidom, novinka, väčší model, suverénne poráža a doťahuje sa aj na dlhoročného suveréna, Octaviu.
Do medziročného plusu sa dostalo všetkých 10 najúspešnejších značiek. Ešte lepšie než Škoda je na tom Nissan (+86 %), ktorý z prvej desiatky vytlačil tradičných zástupcov Citroën a Peugeot. Obrovský rast zaznamenal aj Volkswagen (+82 %).
Väčší medziročný rast zaregistrovali aj niektoré menšie značky. Napríklad značka Porsche evidovala takmer trikrát viac nových áut než v rovnakom období minulého roka. Naopak, v mínuse sa ocitlo BMW (-22 %) alebo francúzske značky Citroën (-13 %) a Peugeot (-2 %). Citroën na to už zareagoval výraznými aprílovými zľavami.