Najlepší zážitok z nákupu tabletov poskytujú zákazníkom predajcovia na Slovensku. Vyplýva to z výsledkov mystery shopping prieskumu agentúry Ipsos z decembra minulého roka, ktorá porovnávala schopnosť predajcov odporučiť zákazníkom vhodný tablet v 130 predajniach s elektronikou v troch krajinách: na Slovensku, v Česku a Nemecku.
Najhoršie podľa prieskumu dopadlo Nemecko so 48-% podielom negatívnych zážitkov. Na Slovensku malo negatívny pocit z návštevy 30 % zákazníkov. "Lokálni predajcovia majú o niečo väčší predajný "drive" a viac sa zaujímajú o zákazníka. Ale predovšetkým sú pre zákazníka lepšie a rýchlejšie dostupní na predajni," zdôvodnila dobrý výsledok SR Andrea Vlčeková z agentúry Ipsos.
Poskytnuté informácie a rady predajcov presvedčili približne dve tretiny mystery shopperov do takej miery, že by sa ich odporúčaniami riadili a prezentovaný tablet by si aj kúpili. Toto číslo zároveň zodpovedalo situáciám, keď zákazníci hodnotili získané informácie o tablete ako dostatočné.
Prieskum tiež ukázal, že v rámci predstáv zákazníka o tovare predajcovia najčastejšie zisťujú veľkosť obrazovky a cenu, na ktorú sa z nich pýtali dve pätiny. "Nedostatočný záujem predajcov zistiť cenovú predstavu viedol k prezentácii tabletov skôr nižších cenových kategórií. V praktickej rovine a z pohľadu retailového reťazca to znamená nevyužitie potenciálu zákazníka," domnieva sa Vlčeková.
Ďalším nedostatkom, ktorý sa vyskytol počas predajného rozhovoru, je nedôslednosť slovenských predajcov v jeho závere. Iba necelá polovica z nich podľa výsledkov prieskumu prejavila snahu o predaj produktu. Absentoval tiež takzvaný cross-selling, to znamená ponúknutie príslušenstva.