V skutočnosti má však Google Slovakia oveľa väčší podiel na tržbách než jeho priamy konkurent na slovenskom online trhu, bratislavská spoločnosť Etarget.
Google totiž zdaňuje väčšinu svojich príjmov v daňových rajoch. Vrátane tých peňazí, ktoré zarobí na Slovensku.
„Ak si inzerciu zadávajú miestni klienti na slovenských weboch, nevidím dôvod, aby sa také príjmy zdaňovali v zahraničí. Pri reklamách na zahraničných weboch, ako je YouTube, je to pochopiteľnejšie,“ vysvetľuje Marcel Vašš, riaditeľ firmy Etarget.
Čítajte viac: Experti: nízke dane Googlu sú legálne, ale neetické
Materská spoločnosť Google vie šikovne využívať diery v daňovom systéme po celom svete. Aj na Slovensku zarába podstatne viac, ako reálne ukazujú jeho tržby.
Podľa zdrojov z IT prostredia má Google Slovakia významný podiel na inzertnom trhu s odhadovanými tržbami okolo 30 až 40 miliónov eur. Oficiálne však uvádza tržby len okolo dvoch miliónov eur.
Veľkú časť peňazí posiela cez licenčné poplatky do materskej firmy v Írsku. „Inzerciu, ktorú na Slovensku ponúka Google, vlastní jeho írska matka. Takže príjmy z nej tečú do Írska, prípadne aj do iného daňového raja,“ vysvetľuje Peter Pašek, riaditeľ konzultačnej firmy Accace Slovakia.