Pre ministerstvo dopravy budú prioritami v roku 2015 financovanie rozvoja diaľnic a rýchlostných ciest a tiež modernizácia železničných koridorov.
"V tomto roku očakávame aj väčšie investície do modernizácie ciest prvej triedy," priblížil pre TASR hovorca Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR Martin Kóňa. Pôjde podľa neho predovšetkým o cesty, ktoré ležia na trasách transeurópskej dopravnej siete (TEN-T), kde ešte dnes nie je vybudovaná diaľničná infraštruktúra.
"Veľkou výzvou v tomto roku je aj príprava veľkého bratislavského obchvatu D4 a s ním súvisiacej rýchlostnej cesty R7 od Holíc smerom do Bratislavy," doplnil Kóňa. Ambíciou ministerstva je napredovať v prípravách tak, aby sa výstavba projektu začala na prelome rokov 2015 a 2016.
Rezort chce zároveň pokračovať aj vo výstavbe diaľnic z európskych fondov. Rok 2015 je totiž rokom, kedy dobiehajú projekty financované z končiaceho sa obdobia eurofondov a zároveň sa zazmluvňujú projekty z nového eurofondového obdobia. "Preto očakávame ešte intenzívnejšiu výstavbu ciest, železníc a ďalších projektov v oblasti dopravy, ktorá by mala prekonať aj súčasné historicky vysoké čísla," odhadol Kóňa. Napríklad momentálne sú už vypísané predbežné oznámenia na tri diaľničné úseky na severe a východe Slovenska.
Ministerstvo chce tiež pokračovať v rokovaniach s predstaviteľmi vyšších územných celkov o harmonizovaní grafikonov vlakovej a autobusovej dopravy. "Dnes sa často stáva, že jedným smerom prakticky v rovnakom čase vyrážajú poloprázdny vlak aj autobus, ktoré si navzájom konkurujú, a pritom sú oba tým či oným spôsobom dotované z našich peňaženiek," vysvetlil. Tieto súbehy je preto podľa ministerstva potrebné odstrániť.