StoryEditor

Štát dáva na vlaky milióny eur naslepo

24.09.2014, 00:00
Ziskové a stratové trate sa Slovensko nedozvie.

Ročne ich dotuje sumou približne 197 miliónov eur. Vďaka tomu akoby „preplácal“ ľuďom časť ceny lístka, za ktorú cestujú vlakmi. Teraz chcel vedieť, ako presne tieto dotované úseky hospodária. Avšak narazil. Štát nevie, ktoré železničné úseky na Slovensku sú stratové a ktoré zarábajú. Ide pritom o kľúčovú informáciu, ktorá by rezortu dopravy pomohla napríklad pri šetrení, rušení tratí či vpúšťaní ďalších súkromníkov na naše dráhy.

Stratový biznis

Štátny osobný železničný dopravca – Železničná spoločnosť Slovensko – totiž ministerstvu nevie povedať, ako jednotlivé úseky hospodária. O analýzu, ktorá mala tieto informácie pri...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2006-10-24 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Študovať sa tu dá oveľa lacnejšie
01 - Modified: 2024-07-04 12:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú chyby vodičov, ktorými ostatných ohrozujú i vytáčajú. Našli ste sa v nich aj vy? 02 - Modified: 2024-07-04 09:00:00 - Feat.: - Title: Môžeš si dovoliť jazdiť s väčším SUV? Tak budeš platiť aj vyššie dane, volajú aktivisti 03 - Modified: 2024-07-04 12:59:35 - Feat.: - Title: Paradox v Bratislave. Na jednom konci postavili dopravný uzol, no iná časť má dostať vlaky bez napojenia 04 - Modified: 2024-07-01 12:38:32 - Feat.: - Title: Na bratislavskom moste Lanfranconi sa zrazilo viacero osobných áut 05 - Modified: 2024-06-30 19:14:23 - Feat.: - Title: Dopravcovia v Bratislavskom kraji budú od pondelka jazdiť v upravenom režime
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. júl 2024 12:27