Slovensko chce zrýchliť výstavbu novej diaľnice S8 v Rakúsku. Plán na zrýchlenie jej prípravy a spojenie s diaľnicou D4 na území Slovenska bol jeden z výstupov dnešného rokovania ministra dopravy Jána Počiatka s rakúskym rezortným kolegom Aloisom Stögerom.
Rakúska strana totiž počíta s výstavbou tejto cesty až po roku 2023, ale Bratislava ju bude potrebovať už okolo roku 2020. "Vzhľadom na dopravné zaťaženie v Bratislave je veľmi potrebné, aby sme intenzívne pracovali aj na druhom spojení Bratislavy a Viedne, ktoré odkloní tranzitnú dopravu z diaľnice D2 ešte pred vjazdom do nášho hlavného mesta," zhodnotil Počiatek.
Práve dobudovanie diaľnice S8 až po slovenské hranice a s tým súvisiacu diaľnicu D4 minimálne po križovatku s diaľnicou D2 je projektom, ktorý dokáže podľa neho splniť tento cieľ. "Preto sme sa dnes dohodli, že ešte v tomto roku zasadne pracovná skupina, ktorá bude intenzívne riešiť s tým súvisiace procesy," dodal Počiatek.
Podľa Stögera je dôležité stanoviť si vhodný hraničný priechod, ktorý by v maximálnej možnej miere vyhovoval aj náročným kritériám pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Prvým krokom pri realizácii tohto plánu tak bude zriadenie pracovnej skupiny a podpísanie memoranda o porozumení s cieľom urýchliť plánovanie a realizáciu projektov cestnej a železničnej infraštruktúry.
Okrem druhého diaľničného spojenia Bratislava – Viedeň sa ministri zaoberali aj možnosťami, ako zosúladiť spoločný postup pri budovaní vysokorýchlostného spojenia medzi Viedňou a Bratislavou. A to tak, aby bol nastavený ideálny model výstavby budúcej vysokorýchlostnej trasy Viedeň – Bratislava – Budapešť. "Významným impulzom pre zlepšenie vzájomnej železničnej dopravy bude aj elektrifikácia železničnej trate Bratislava – Marchegg – Viedeň," doplnil hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Cieľom nasledujúcich rokovaní bude podľa neho zabezpečiť, aby si rakúska strana stanovila reálny a v blízkom čase uskutočniteľný termín realizácie tohto projektu.