Čo bude s rozostavanými diaľničnými úsekmi, ak stavebná spoločnosť Váhostav skončí v konkurze – aj na takúto možnosť sa rezort dopravy podľa ministra Jána Počiatka (Smer-SD) pripravuje.
Firma by mohla ísť do konkurzu, ak by sudkyňa neschválila reštrukturalizačný plán spoločnosti, o ktorom má rozhodnúť do 22. mája.
Váhostav-SK sa pritom momentálne podieľa na výstavbe šiestich diaľničných úsekov. Z toho jeden buduje firma sama a v ďalších piatich prípadoch je v konzorciách s ostatnými spoločnosťami.
Minister dopravy Ján Počiatek. Snímka: SITA/M. Medňanský
"V prípade úsekov, kde je Váhostav-SK v konzorciách, to žiadny zásadný problém nie je," priblížil minister. Táto situácia je totiž ošetrená priamo v zmluvách a výstavbu diaľnice by prebrali ostatné firmy v rámci združenia.
"Najkritickejší je z nášho pohľadu úsek D1 Dubná Skala –Turany, kde je Váhostav-SK sám," upozornil Počiatek. Momentálne tak podľa jeho slov prebieha audit stavu tejto rozostavanej diaľnice. "Aby sme boli schopní v prípade, že by Váhostav-SK skončil v konkurze, na to reagovať," dodal.
Diaľničný úsek by mal byť dokončený v septembri tohto roku. Podľa ministra tak už na ceste treba spraviť väčšinou len finálne dokončovacie práce. Preto by sa s tým štát podľa neho vedel vysporiadať aj v prípade, ak by Váhostav-SK skončil v konkurze.