StoryEditor

Škoda plánuje rast. Novinku chce ukázať každý polrok

10.01.2014, 23:00
Českej automobilke klesli celosvetové predaje. O prepad sa postarali hlavne východná Európa a Rusko.

Ani vydarený záver roka nepomohol mladoboleslavskej Škode Auto prekonať predajné čísla z roku 2012. Automobilka dodala zákazníkom v minulom roku 920 800 áut, čo je medziročne o 18 400 vozidiel menej. Škoda dvojpercentný pokles zdôvodňuje tým, že v prvej polovici roka uvádzala na trh nové modely, čo znížilo objem výroby.

V druhom polroku si v predajných číslach polepšila a v decembri dosiahla s predanými 70 000 autami najlepší decembrový výsledok v histórii a medziročný nárastu o 5,8 percenta. V najbližších rokoch chce Škoda podľa vyjadrenia svojich zástupcov ďalej rásť a do roku 2016 má uvádzať v priemere každých šesť mesiacov nový alebo prepracovaný model.

Škoda v roku 2013 predstavila osem nových alebo prepracovaných vozov. A práve kvôli tomu prezentuje medziročný pokles predaja ako úspech. "Aj napriek nadpriemernému počtu nábehov nových modelov a napriek silnému protivetru z trhov sme dosiahli druhý najvyšší predaj v histórii automobilky, to je vynikajúci výsledok," uviedol predseda predstavenstva Škody Auto Winfried Vahland.

Predaja ťahal dole Východ

O prepad sa postarali najmä trhy označované ako východná Európa a Rusko. Vo východnej Európe dodala Škoda v uplynulom roku zákazníkom 125 400 vozidiel, medziročne o 8,5 percenta menej. Na treťom najväčšom trhu značky, v Rusku, dodala automobilka zákazníkom 87 500 vozidiel, čo je o 11,7 percenta menej ako v roku 2012.

Škoda klesla aj na svojom najsilnejšom trhu - v Číne. Tam dodala svojim zákazníkom 227 tisíc vozidiel, teda o 3,7 percenta menej ako v roku 2012.

Inde predaje rástli: V západnej Európe predala Škoda vlani 369 600 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 3,1 percenta. V decembri vzrástli západoeurópske predaje o 17,8 percenta na 31 300 predaných vozidiel. Na druhom najväčšom trhu značky, v Nemecku, dodala Škoda v vlani 136 400 vozidiel, čo oproti roku 2012 predstavuje nárast o 2,9 percenta.

V strednej Európe vzrástol počet dodávok zákazníkom o dve percentá na 126 500 vozidiel. V decembri sa navýšil predaj Škody v strednej Európe medziročne o 13,5 percenta na 11 300 vozidiel. Na domácom trhu predala automobilka vlani 60 tisíc vozidiel, to predstavuje medziročný nárast o 0,6 percenta.

Najviac ťahala Octavia

Najpredávanejším modelom Škody v roku 2013 bola Škoda Octavia, najmenej sa predalo modelu Škoda Roomster. Škodovka vo svojej rastovej stratégii počíta s tým, že do roku 2018 bude ročne predávať 1,5 milióna áut.

S tým súvisí výrazné množstvo novo uvádzaných alebo modernizovaných modelov. Vlani prišla napríklad nová Octavia, Rapid Spaceback alebo modernizované modely Yeti a Superb. Tento rok sa počíta s novou Fabiou, objaviť by sa mala aj štúdia veľkého SUV a hovorí sa o ďalšej karosárskej variante Octavie alebo elektrickom Citigo. Hotový je aj úplne nový Superb.

01 - Modified: 2005-11-29 14:31:39 - Feat.: 0 - Title: Foto - zrekonštruovaný drážďanský kostol Frauenkirchen
01 - Modified: 2024-07-04 14:02:49 - Feat.: - Title: Trnavská automobilka bude vyrábať tri nové modely, chce prijať viac ako 1500 nových zamestnancov 02 - Modified: 2024-07-03 13:29:34 - Feat.: - Title: Akcie Tesly rastú. Jej dodávky vozidiel klesli menej, ako sa čakalo 03 - Modified: 2024-06-11 18:00:00 - Feat.: - Title: Koniec Fordu v Európe? Jeho šéf sa vracia do Volkswagenu. Americká automobilka je v ťažkej situácii 04 - Modified: 2024-06-10 07:44:29 - Feat.: - Title: Priemysel sa vrátil k vyšším výkonom, produkcia stúpla na čele s dopravnými prostredkami 05 - Modified: 2024-06-05 05:00:00 - Feat.: - Title: Škoda je značka, ktorá má status
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
07. júl 2024 12:46