Je štvrtok, krátko pred obedom. Za normálnych okolností by ste v hoby markete bauMax našli len pár ľudí. Už pár dní sa však v tomto reťazci pretočil svet o 180 stupňov.
Čítajte viac: Zatvárame. A tak všetko musí preč
Pre Slovákov kultový reťazec totiž u nás končí. Vydržal 21 rokov. Reklamné heslá o nízkej cene a vysokej kvalite vymenil za iné: Zatvárame predajňu – všetko musí preč.
„Včera cez obed som bola v druhom bauMaxe. Ani jeden nákupný vozík nebol voľný, toľko tam bolo ľudí,“ podotýka jedna zo zákazníčok Adriana Vančová. Aj ona, podobne ako stovky ďalších, sa nechala zlákať na výpredaj.
Náhlivý odchod reťazca na nás dýcha z celej predajne, z jej komunikácie, z ponúkaného sortimentu. Zákazníci doslova rabujú obchod. Bez zbytočnej nostalgie. No určitá nostalgia je azda namieste. Práve bauMax je totiž jedna z prvých veľkých značiek na Slovensku. Prišla sem už v roku 1994.