Konkurz voči stavebnej spoločnosti Váhostav-SK bohužiaľ potvrdzuje, že nás dobehla éra tzv. lacných diaľnic. Uviedol to dnes po rokovaní vlády minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) v reakcii na utorkové (23. 9.) informácie, že okresný súd v Bratislave začal voči Váhostavu konkurzné konanie pre nesplácanie záväzkov.
"Firmy v minulosti vysúťažili určité zákazky za ceny, ktoré nepokrývajú ani náklady a dostali sa do takýchto ťažkých situácií. O tomto probléme Váhostavu sa vedelo. My sme sa často pýtali, aj priamo manažmentu, že akým spôsobom sa chcú vysporiadať s celou situáciu, pretože v konečnom dôsledku takto zaťažujú najmä svojich subdodávateľov," priblížil.
"Manažment nás však presviedčal, že túto situáciu zvládne a je pripravený aj 'nalievaním' dodatočných zdrojov do firmy situáciu stabilizovať. Osobne si myslím, že toto v skutočnosti v konečnom dôsledku neovplyvní realizáciu jednotlivých stavieb, ktoré dnes majú na starosti," dodal šéf Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Minister dopravy Ján Počiatek.
"Spoločnosť Váhostav-SK zaznamenala v poslednom období z dôvodu nepriaznivej situácie v slovenskom stavebníctve niekoľko podaní na konkurz, ktoré podali veritelia spoločnosti," priblížil v utorok pre TASR hovorca firmy Tomáš Halán. Vedenie spoločnosti však podľa jeho slov transparentne pokračuje v urovnávaní sporov a v rokovaniach s jednotlivými veriteľmi. "Súčasne hľadá spôsob ako ukončiť začaté konkurzné konanie a pokračovať vo svojej činnosti," doplnil Halán.
Váhostav-SK momentálne stavia, alebo sa podieľa na výstavbe šiestich úsekov diaľnic. Z toho na dvoch požiadal o predĺženie lehoty výstavby, čo sa momentálne posudzuje. Konkrétne ide o prvý úsek z Jánoviec po Jablonov, ktorý Váhostav-SK buduje v konzorciu s firmou Bögl a Krýsl, a tiež úsek z Dubnej Skaly po Turany.
Váhostav-SK tieto žiadosti o odklad odôvodňuje zmenami v projekte a zmenami v oblasti geológie a v posledných mesiacoch sa k tomu podľa spoločnosti pridali aj nepriaznivé poveternostné vplyvy. Firma sa zároveň spolupodieľa aj na modernizácii železničného úseku z Beluše po Púchov. Spoločnosť zamestnáva približne 1300 ľudí.