Hydina, med, cukor či zemiaky. To sú potraviny, ktoré Slováci nakupujú najčastejšie od našich domácich výrobcov. Naopak, najmenej do svojich nákupných košíkov vkladáme slovenské oleje a cukrovinky.
Celkovo sa pritom domáce potraviny predávali v obchodoch so 62,5-percentným podielom. Také sú výsledky agrorezortu za druhú polovicu minulého roka. „Ide o veľmi dobrý podiel predaja slovenských potravín v obchodoch vzhľadom na chaos, ktorý je momentálne v oblasti potravín na európskom trhu,“ povedal šéf ministerstva poľnohospodárstva Ľubomír Jahnátek.
Ruské sankcie „zaúradovali“
V rámci predaja slovenských výrobkov sa darilo aj čerstvému i mrazenému mäsu, pekárenským výrobkom, liehovinám, pivu a cestovinám. Nijako slávne sme však podľa ministerstva našu pozornosť neorientovali na nákup slovenského ovocia a zeleniny. Prekvapil však vcelku vysoký,70-percentný, podiel nákupu mlieka od slovenských výrobcov, keďže od apríla minulého roku vstúpili do platnosti mliečne kvóty.
Tie určujú, koľko mlieka môže ktorá krajina Európskej únie vyprodukovať....
Zostáva vám 85% na dočítanie.