"Za vlády strany SDKÚ-DS sa dane zvyšovali, pretože to bolo potrebné kvôli vstupu Slovenska do Európskej únie. Zvyšovali sme ich, lebo sme sa museli dostať na úroveň európskeho minima, čo platilo nielen pri benzíne a nafte, ale aj tabaku," vyhlásil Mikloš na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave na margo premiérových tvrdení, že bývalá vláda dostala spotrebnú daň na najvyššiu úroveň v Európe.
Ako uviedol, posledný raz sa zvyšovala sadzba spotrebnej dane, ktorá platí dodnes, v roku 2003. "Vtedy sme ju pri benzíne stanovili na 3,3 % nad úroveň európskeho minima a u nafty na 15, % nad úroveň spomínaného minima," spresnil Mikloš.
Keď Fico v júli 2006 preberal vládu, boli ceny benzínu podľa Mikloša na 8. mieste a ceny nafty na 16. mieste v krajinách EÚ. "Teraz sme v cenách benzínu na 24. mieste v EÚ a naftu máme najdrahšiu zo všetkých krajín EÚ a druhú najdrahšiu na svete," spresnil Mikloš.
Hlavným dôvodom, prečo premiér ustúpil a spotrebnú daň z nafty nakoniec predsa len znížil je podľa podpredsedu SDKÚ-DS fakt, že sa zľakol oprávneného kroku v podobe štrajku dopravcov. "Znížiť spotrebnú daň z nafty mal už dávno," vyhlásil Mikloš na margo premiérovho kroku znížiť spotrebnú daň z nafty o 9 centov.
SDKÚ-DS je aj proti návrhu predsedu vlády rušiť ministerstvá. "Pretože, ak by to aj Fico urobil, úspory sa v prvom roku neukážu, keďže musí zaplatiť odstupné zamestnancom a tiež ďalšie iné mimoriadne výdavky, ktoré súvisia s rušením," upozornil Mikloš.
V piatok 15. januára plánuje SDKÚ-DS predstaviť verejnosti i predstaviteľom koalície "skutočný návrh na zlučovanie ministerstiev na rozdiel od kamufláže, ktorú nám predvádza Robert Fico", vyhlásil Mikloš. Ktoré ministerstvá by mali byť podľa ich návrhov zrušené, konkrétnejšie zatiaľ nechcel novinárom prezradiť.
Na záver dodal, že pri zavedení elektronického mýta Slovensko prišlo o 215 miliónov eur pri výbere firiem, ktoré ho budú realizovať a o 150 miliónov, že sa posunulo o rok neskôr.