Minister Figeľ vypracoval diaľničný plán, podľa ktorého chce postaviť diaľnicu D1 do roku 2017. Vy ste povedali, že chcete tento plán prehodnocovať. Ako?
Nie že chcem, musím. Lebo ten plán, keď si ho pozriete, už nie je aktuálny. Je legitímne, a už aj aktivita prebieha, zreálniť plán výstavby na aktuálny stav a vývoj udalostí. Zároveň už je už dnes zrejmé, že termín je nereálny.
Pri ktorých úsekoch sa budú predlžovať termíny?
Stále sú tam otvorené súťaže, s ktorými sme rátali, že už budú ukončené, a nie sú. Viete, že je veľmi kritický úsek Turany – Hubová, kde stále nedošlo ku konsenzu v environmentálnych otázkach a keď sa rozprávame o prepojení, nie je možné vynechať žiadny z tých úsekov. Ďalšia vec je, že je tu kolízia s tým, aby sa Operačný program Doprava vyčerpal v maximálnej možnej miere. Už tieto prvé poznatky jasne hovoria, že aj tento cieľ je ohrozený. Čiže priorita číslo jeden je sústrediť sa na reálne zhodnotenie na jednotlivých úsekoch tak, aby Slovensko operačný program dočerpalo.
Už ste zistili, čo prekáža Bruselu na našich železničných tendroch?
V poslednom liste majú výhrady a podozrenia z kartelovej dohody. Ale odborná sekcia na ministerstve tvrdí, že s tým nesúhlasí, že to nie je úplne tak a musí sa to vyjasniť v Bruseli, o čo presne ide.
Teda kvôli údajnému kartelu z predchádzajúcich tendrov hrozí, že sa nedotiahnu zákazky, ktoré sa majú rozbehnúť tento rok?
Nie, niektoré sú už zrealizované, niektoré sa realizujú, ale problém je v tom, či nebude ohrozené čerpanie eurofondov na tieto projekty (Piešťany – Nové Mesto nad Váhom, Nové Mesto nad Váhom – Trenčín, Žilina – Krásno nad Kysucou, pozn. HN).
|
Viac o téme nájdete v zajtrajších Hospodárskych novinách. |